Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Pinkskib / Fregatskib Brugstype LST
BRT - NRT - DW - Klstr. 127
BT - NT - IMO - Byg.nr. W4
Byg.år 1777 Værft Wilders Værft. Skibsbygmester Jens Sørensen. Bilbrev 1777-04-23. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 106-10 x 26-3 x 12-6 fod hollandsk. Maskine Sejl, rigget som pinkskib eller fregat.
TeknikMat. træ, 3 master.
Person-infoKaptajn Jens Andersen Møller, 1781-1783. Kaptajn Michael Dam, 1786.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Grønlandske Handel = KGH, København. Overtaget 1781 fra de indstillede grønlandske, islandske-finmarkske og guineiske Selskaber til Østersøisk-guineisk Handelsselskab [DaHak p.470]. Rederi
før - efter
Rejse 1781 til Vestindien (vestihist.html).
ReferencerKGH. Årbog 1970-02. Årbog 1973-03. Årbog 1984-02. Årbog 2011-05. H&S registr.-
Bemærkninger(Klem-2) p.12, 15, 56: Bygning, ejere og rejse 1781 for hvalfangst under Grønland. (BOG) Årbog 1970 p.61 + Årbog 1973 p.30, 33, 42-48, 70-73. + Årbog 1984 p.13, 18f. + Årbog 2011 p.65, 73: Udsendelser af KGH. Slaveskib og dødelighed. Rejse 1783 til Guinea, Vesti. og retur. (JM) Usikkert om der er tale om to skibe eller et. Påfaldende sammenfald af personer og størrelser i Klems tekster. (ELI) (Kartotekskort med arkivoplysninger). (Topsøe-J.-1) p.123 Kollision 1781 ved Kullen med orlogsfregat BORNHOLM.
Tidligste år
 
1777 Seneste år
 
1783>