Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode SAM-0703 Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 915 NRT 546 DW 735 Klstr. -
BT - NT - IMO 5601124 Byg.nr. 0334
Byg.år 1898 Værft Howaldtswerke. Afleveret 1898-05-00. Byg.by Kiel Byg.land Tyskland
Dimension 220,7 x 32,0 x 16,2 feet (LR). Maskine Dampmaskine af triple expansion type fra værftet.
Teknik1 dæk.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra TOWARITCTSEH ex IMPERATOR NICOLAI II (Est.) Omdøbt til -
Rederi Overt. 1918-03-00 af russiske regering, nationaliseret og næ. til TOWARITCTSEH = TOWARISCH. Overdraget 1918-11-00 til EAC, København og næ. til REVAL. Rederi
før - efter
Forlist 1921-01-10 efter stranding ved Stolpmünde i Østersøen.
ReferencerEAC K-139. FEN-06-0843. H&S registr.H&S 1996:5250. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:5250 = EAC K-139) Tegninger oprindeligt fra ØK's arkiv. (Fred.) Forlist 1921-01-10 på rejse fra London til Danzig efter stranding mellem Stolpmünde og Scholpin. (Mir.)
Tidligste år
 
1918 Seneste år
 
1921
Reference : Foto af REVAL

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1898 - 1918 IMPERATOR NICOLAI II (Let.) HBLQ (Let.) B. til Rigaer D/S og indflg. 1913 til EAC, København. Overdraget samtidig til Russian East Asiatic Steam Ship Co., St. Petersburg, Rusland, uden næ. som IMPERATOR NICOLAI II af Riga.
1918 - 1921 - Overt. 1918-03-00 af russiske regering, nationaliseret og næ. til TOWARITCTSEH = TOWARISCH. Overdraget 1918-11-00 til EAC, København og næ. til REVAL.