Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Fregatskib Brugstype LST
BRT - NRT - DW - Klstr. 127,5
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1776 Værft Agent Bruyns Værft. Skibsbygmester Clement Bothman. Målebrev 1799-04-23 Kbh. Byg.by Eckernförde Byg.land Tyskland
Dimension - Maskine Sejl, fregatrigning.
TeknikMat. kravel af træ. 3 master.
Person-infoKaptajn Henrik Fæddersen / Feddersen, 1778-1779. Kaptajn Henrik Lind, 1781. Kaptajn Søren Gundersen Sparre, 1784 og 1789. Kaptajn Andreas Hammer, 1791. Kaptajn Niels Henrichsen Schandorph, 1796-1797, besætning 17 mand (3+13+1). Kaptajn Jens Constantin From, 1799-1803.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Ejer 1776-1780 Grønlands Handel og Fiskefangst, KGH., København. Overtaget 1781 fra de indstillede grønlandske, islandske-finmarkske og guineiske Selskaber til Østersøisk-guineisk Handelsselskab [DaHak p.470]. Rederi
før - efter
Solgt 1789 til Pingel, Meyer, Prætorius & Co., København. Solgt 1803 til agent C.W. Duntzfeldt, København. Solgt 1803 til Norge.
ReferencerKGH. Årbog 1970-02. Årbog 1973-03. Årbog 2001-05. SR-bilag 1949:1827A. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1970 p.12, 54f: Bygning, ejerforhold, rejse 1778 hvalfangst under Grønland, 1779 til Middelhavet, 1781 til 1798 til Guinea og Vesti. 1799 og 1801 til Batavia, menes s. 1803 til Norge. (BOG) Årbog 1973 p.30, 70-73: slaveskib og dødelighed. (BOG) Årbog 2011 p.65, 73, 82f: Slaveskib udsendt mellem 1777-1781 af KGH. (Duntzfelt) p.47: Byggeår 1779. (KGH-oplysningsmappe) Hvalfangst 1778-1779, Feddersen. (SR-bilag 1949:1827A) Står i (R.A. Kom.Kol. 1797) opført som ejet af Duntzfeldt 1797 Udgik 1797-04-03 til Madeira og videre til St. Croix.
Tidligste år
 
1776 Seneste år
 
1803