Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Fregatskib Brugstype LST
BRT - NRT - DW - Klstr. 101 / 115
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1781 Værft Østersøisk-guineisk Handelsselskabs KGH Plads. Skibsbygmester Eskild Eskildsen. Afløb 1781-01-29. Bilbrev 1781-08-22. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 113-6 x 26-7 x 11-3 fod. Maskine Sejl. Fregatskibsrigning.
TeknikMat. kravel af træ, 3 master.
Person-infoKaptajn Peter Johansen, 1781. Kaptajn W. Warming, 1786-1788. Kaptajn Peder Amundsen, 1784, 1789-1790.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Østersøisk-guineisk Handelsselskab, København. Overtaget 1781 fra de indstillede grønlandske, islandske-finmarkske og guineiske Selskaber til Østersøisk-guineisk Handelsselskab [DaHak p.470]. Rederi
før - efter
Ejer 1787 til 1791 Pingel, Meier, Prætorius og Co., København.
ReferencerORG-N. Årbog 1970-02. Årbog 2011-05. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1970 p.13, 30, 32, 58, 61: Detaljer, ejer og rejse. + Årbog 2011 p.73. (Klem-2) p.20, 26. (JM) Der er adskillige kartotekskort med arkivoplysninger, der er modstridende. Skibets bygning svinger mellem Danmark, Holland og England og bygget eller købt inden for 5-6 år. Rederne skifter ulogisk. Drægtigheden svinger mellem 91,5 og 115 kls. Hvorvidt der er tale om flre skibe er ikke muligt at sige ud fra de afskrevne kilder.
Tidligste år
 
1781 Seneste år
 
1790>