Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Brig /Snaubrig / Skonnertbrig Brugstype LST
BRT - NRT - DW - Klstr. 42,5 / 40
BT - NT - IMO - Byg.nr. L35
Byg.år 1791 / 1798 Værft Bilbrev 1792-01-00 og 1798-01-03. Rep. på Lars Larsens Værft 1803. Målebrev Kbh. 1804-06-14. Byg.by St. Croix Byg.land Vestindien
Dimension - Maskine Sejl. Brigrigning, senere skonnertrigning.
TeknikSom kaper 12 stk. kanoner. Bygget som brig, men senere omrigget til skonnert.
Person-infoKaptajn Peter Christian Fischer, 1804. Kaptajn Christian Frederik Møller, 1808, 1812-1813. Som kaper 46 mands besætning. Som handelsskib 7 mand. Kaptajn Ole Hansen Aas, 1811-1812. Kaptajn Hendrick Nissen, 1815. Omkom ved forliset 1816.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Købt 1800 til Grosserer Frederik Bertelsen og partnere, København. Ejere til 1812. Omb. 1803 i København hos Lars Larsen. Solgt 1815-02-20, skødedato, til Skibsreder Jacob Holm & Sønner, København. Rederi
før - efter
Solgt 1808-09-30 på auktion, og havde fart på Norge. Solgt 1813 til Sverige. Tilbagekøbt til rederiet Duntzfeldt & Co. Solgt 1815 til Skibsreder Jacob Holm. Forlist 1816.
ReferencerÅrbog 1970-06. HanP. GRU-02-0044. GRU-03-0047. H&S registr.H&S 1970:0046. GRU-02-0044.
Bemærkninger(Klem-2) p.50. Målebreve Kbh. yderligere 1814-06-11 og 1815-03-09. (BOG) Årbog 1970 p.143f: Detaljer og tegning fra 1804. Var kaperskib i 1808. Skonnertrigget. (H&S 1970:0046 = HanP.) nr.12: Farvetegning af Jacob Petersen. (H&S 2008:0327) Købt 1815 for 10.500 Rdl. og gik mest i fart på Middelhavet, Livorno, Triest, Trapani, Venedig og Finmarken. (GRU-03-0047) Regnskabet for skibet sluttet 1818 og skibet udgik af registret 1818-04-18 efter kongelig ordre.
Tidligste år
 
1791 Seneste år
 
1818