Detaljerede oplysninger om skibet: |
ID-nummer | 10126 | Skibsnavn | TIMSAH | ||||
Kend.bogstav. | NQMH | Sam-kode | - | Rig-Maskine | Dampskib | Brugstype | LST |
BRT | 327 | NRT | 134 | DW | 310 + 40 | Klstr. | - |
BT | - | NT | - | IMO | 1112821 | Byg.nr. | 0239 |
Byg.år | 1884 | Værft | Löbnitz & Co. | Byg.by | Renfrew | Byg.land | Skotland |
Dimension | 134,0 x 25,4 x 11,1 feet. | Maskine | Sejl + Dampmaskine 66 nHK - 330 iHK 2-cyl. compoundmaskine værftets type. | ||||
Teknik | Mat. klink af jern. 1 dæk. Omb. 1901 til tanklægter. | ||||||
Person-info | - | ||||||
Reg.by | København | Reg.land | Danmark | Omdøbt fra | TIMSAH (UK) | Omdøbt til | TIMSAH (Rus.) |
Rederi | B. til Samuel, Samuel & Co. og Shell Transport & Trading Co. London. Solgt 1907-10-28 R. til EAC, København, og næ. til TIMSAH. | Rederi før - efter | Solgt 1911-06-07 R. til Grosserer Christian V.A. From Holm, København (associeret med DDPA). Solgt 1911-08-15 R. til L.L. Andreis, Novorrosk, uden næ. Solgt 1912 uden næ. Solgt 1923 og næ. til MARINA. Solgt 1928 og næ. til SISTOS. Forlist 1928-02-27 4 sm S for Constanta. | ||||
Referencer | EAC K-152. ORG-N. | H&S registr. | H&S 1996:5289. | ||||
Bemærkninger | (H&S 1996:5289 = EAC K-152) Tegninger oprindeligt i ØK's arkiv. (Fred.) (MK) 1984 nr.7 p.43: Olietransport. | ||||||
Tidligste år | 1907 | Seneste år | 1928 |