ID-nummer | 10207 |
Skibsnavn | GUNHILD TORM |
Kend.bogstav. | OYDW |
Sam-kode | SAM-0973 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1196 |
NRT | 683 |
DW | 1930 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5604370 |
Byg.nr. | 0227 |
Byg.år | 1918 |
Værft | Fredriksstads Mekaniske Verksted. Afleveret 1918-04-00. |
Byg.by | Fredriksstad |
Byg.land | Norge |
Dimension | 230,4 x 36,0 x 14,6 / 17,5 feet (kend.) Lgd.o.a. 240,0 feet. |
Maskine | Dampmaskine 110 nHK, 530 iHK, triple expansion type fra værftet. |
Teknik | 1 dæk, 2 master. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | GUNHILD |
Omdøbt til | THEO GRAMMERSTORF (Ty.) |
Rederi | B. til Torm D/S A/S, København. Næ. 1951-11-26 R. til GUNHILD TORM. |
Rederi før - efter | Solgt 1954-11-23 R. til Karl Grammerstorf, Kiel, og næ. til THEO GRAMMERSTORF (DKIW). Oph. 1960-05-10 i Antwerpen. |
Referencer | Årbog 2007-05. Årbog 2008-03. FEN-11-1493. KOP-1. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | Optræder i årbog 2007 p. 55: Deltog i malmtransporterne under WW2. (Fred.) Forlist 1944-08-18 i havnen i Bremen under luftbombardement under lastning af koks. Sank i havnen. Blev 1946-01 / -02 bjærget af Svitzers FREIA, slæbt til Svendborg og rep. Ommålt til 1196 BRT, 683 NRT og 1930 DWt. (BOG) Årbog 2008 p.46: Do. (Mir.) |
Tidligste år | 1951 |
Seneste år | 1960 |