Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCLQ Sam-kode SAM-1856 Rig-Maskine Jagt Brugstype INSP
BRT 9,57 NRT 8,5 DW - Klstr. 4,25
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1853 Værft Skibsbygmester Søren Peter Bech. Bilbrev 1853-09-30. Byg.by Rønne Byg.land Danmark
Dimension 30,5 x 10,6 x 4,2 fod (kend.) Maskine Sejl. Jagtrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 1 mast. Fladt spejl, glat stævn.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til DE FIRE SØSKENDE
Rederi B. til Finansministeriet, Krydstoldinspektionen, København. Rederi
før - efter
Solgt 1869 på auktion i Nykøbing F. til Christen Pedersen, og næ. til DE FIRE SØSKENDE.
ReferencerKRYDS. ORG-0. BECH 21 (foreløbig) H&S registr.-
Bemærkninger(Svalgaard) p.80. Bemærk, der var tre skibe med NR. 21. (ID3482) p.80: Data. (Thorsen) p.144: Data.
Tidligste år
 
1853 Seneste år
 
1869

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1853 - 1869 NCLQ B. til Finansministeriet, Krydstoldinspektionen, København.
1869 - 1896 DE FIRE SØSKENDE / DE FIRE SØDSKENDE NCLQ Solgt 1869 på auktion i Nykøbing F. til Christen Pedersen, og næ. til DE FIRE SØSKENDE.