Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode SAM-1858 Rig-Maskine Jagt Brugstype INSP
BRT 14,13 NRT 12 DW - Klstr. 6,75
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1869 Værft Skibsbygmester F. Sparre. Bilbrev 1869-03-01. Byg.by Nysted Byg.land Danmark
Dimension 36,4 x 12,6 x 5,2 fod (kend.) Maskine Sejl. Jagtrigning.
TeknikKrydstoldjagt. Mat. kravel af eg, 1 dæk, 1 mast, rundgattet, glat stævn.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til DE FIRE SØSKENDE / DE FIRE SØDSKENDE
Rederi B. til Finansministeriet, Krydstoldinspektionen, København. Rederi
før - efter
Solgt 1887 på auktion i Odense til Simon Petersen, Immerbølle, næ. til DE FIRE SØSKENDE, hjs. Rudkøbing.
ReferencerKRYDS. ORG-0. H&S registr.-
Bemærkninger(Svalgaard) p.80. Bemærk, der var tre skibe med NR. 21. Anvendt fra 1871 til 1877 på station Præstø Bugt, og fra 1877 til 1887 på station Lillebælt mellemste del. (ID3482) p.80: Data.
Tidligste år
 
1867 Seneste år
 
1887

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1867 - 1887 - B. til Finansministeriet, Krydstoldinspektionen, København.
1887 - 1891 DE FIRE SØSKENDE / DE FIRE SØDSKENDE NWJH Solgt 1887 på auktion i Odense til Simon Petersen, Immerbølle, næ. til DE FIRE SØSKENDE, hjs. Rudkøbing.
1891 - 1895 OLAFUR (Isl.) LBMF Solgt 1891-04-06 til islandsk købmand A.G. Asgeirsson, København, og næ. til OLAFUR, hjs. Isafjord, og kendingsbogstaver LBMF.