ID-nummer | 10285 |
Skibsnavn | ALERT |
Kend.bogstav. | NQWV / OXZL |
Sam-kode | SAM-0731 |
Rig-Maskine | Dampskib / motorskib |
Brugstype | BGS |
BRT | 32 |
NRT | 12 |
DW | 17 + 5 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0140 |
Byg.år | 1908 |
Værft | Eriksberg Mekaniska Verkstads A/B. Reg. 1908-09-11. Reg.nr. G-40. |
Byg.by | Göteborg |
Byg.land | Sverige |
Dimension | 55,6 x 13,8 x 6,7 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 14 nHK 77 iHK compoundmaskine af værftets type. Omb. 1949 til diesel 198 iHK Alpha-Diesel motor. |
Teknik | Bugserbåd, 1 dæk. |
Person-info | - |
Reg.by | Helsingør / Ålborg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | GOLIATH FUR |
Rederi | B. til Bugser-A/S Bien, Helsingør. |
Rederi før - efter | Solgt 1926-07-06 R. til Em. Z. Svitzers Bjergnings-Entreprise A/S, København. hjs. Helsingør. Fra 1949 hjs. Ålborg. Solgt 1959-09-07 R. til Bugserselskabet Goliath I/S, Ålborg, og næ. til GOLIATH FUR. |
Referencer | H2. REG-01-0057. ORG-0. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) Flygtet 1940-04-09 til Sverige og lå i beredskab i Landskrona til 1945-05-05. Omb. 1949 til diesel og nymålt til 33 BRT, 0 NRT. (Tortzen4) Krigshistorie. (REG-01-0057) Yderligere registreringsdata om ejerforhold. |
Tidligste år | 1908 |
Seneste år | 1959 |