Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NKSG Sam-kode - Rig-Maskine Bark / dampskib Brugstype EKSP
BRT 353 NRT 189 DW 190 + 60 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1871 Værft Skibsbygmester J. Jørgensen. Byg.by Drammen Byg.land Norge
Dimension 132,3 x 29,2 x 16,0 feet (kend.) Maskine Sejl. barkrigning + Dampmaskine 37 nHK - 176 iHK 2-cyl. compoundmaskine fra Nylands Verksted, Oslo. Til 2-bladet fast skrue.
TeknikFart med damp 6 knob. Mat. kravel af eg og fyr. Fortømret med ishud. 2 dæk.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra ANTARCTIC ex CAP NOR (No.) Omdøbt til -
Rederi B. til I/S S/S Cap Nor, Drammen. Ejet 1895 af Rederiet Antarctic A/S, Tønsberg. Indfl. 1900-01-08 R. til Carlsbergfonden, København, uden næ. Rederi
før - efter
Gik på Østgrønlandsekspedition 1900-06-14 under ledelse af PL. G.C. Amdrup. Hjemkomst 1900-10-04. Solgt 1901-01-02 R. til Professor O. Nordenskjöld, Uppsala, Sverige. Forlist 1903-02-13 i isen ved Paulet Island.
ReferencerKGH. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) (Gl. Erik) Købet til Carlsbergfonden skete i Stockholm 1900-12-31. Forlist 1903-02-13 skruet ned i isen ved Paulet Island, der ligger sydøst for Dundee Island ved den nordøstlige pynt af Den Arktiske Halvø. (KGH-oplysningsmappe) Anvendt til Carlsbergfondets ekspedition til Østgrønland 1900 under ledelse af G.C. Amdrup. Havde 1898 og 1899 været på to ekspeditioner under svenske professor Nathorst. (ID3501) p.37: S/h foto af skibet.
Tidligste år
 
1900 Seneste år
 
1903