Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTRD Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA / ISB / Jernbanefærge
BRT 533,33 NRT 305 DW 160 Klstr. -
BT - NT - IMO 5608984 Byg.nr. 0125
Byg.år 1883 Værft B&W. Afløb 1883-04-00. Bilbrev 1883-07-06. Reg.nr. B-95. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 194,8 x 22,8 x 11,2 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 200 nHK, 900 iHK fra 2 stk. 2-cyl. compoundmaskine af værftets type.
TeknikFart 10,25 knob. Mat. klink af jern. 1 dæk. 2 master, rundt spejl, lodret stævn. Jernbanefærge.
Person-info-
Reg.by Korsør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Generalpostdirektoratet, København. Overt. 1883 af De sjællandske Statsbaner, Korsør. Overt. 1887-05-26 af DSB. Rederi
før - efter
Solgt 1923-06-19 R. til Hamburg-Harburg, Tyskland, for oph.
ReferencerDSB. P&T. DSB R-01. FEN-05-0737. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1340. SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.2. (Mir.) Nye mål i (Flg.) 1921: 545 BRT, 302 NRT, 160 DWt, 200,6 x 24,1 x 11,5 feet (kend.), 44,0 feet o.hjulk. (H&S 1996:1340 = DSB R-01) Hjulnav, Ekscentrik og Skovlbeslag, Skovlhjul, Radiearme m.m. og Ekscentrikstænger.
Tidligste år
 
1883 Seneste år
 
1923
Reference : Foto af ÆGIR