Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NHJV / OUJE Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype BGS
BRT 69,98 / 70 NRT 0 DW 18 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0055
Byg.år 1895 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afleveret 1895-08-06. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 65,4 x 17,5 x 9,2 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 50 nHK, 300 iHK, triple expansion type af værftets.
TeknikBugserbåd. 1 dæk.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Stærkodder I/S, København. Overt. 1895-09-12 R. af Rederiet Stærkodder A/S, Kbh. Rederi
før - efter
Solgt 1923-06-19 A. til De Forenede Bugserselskaber A/S, København. Overt. 1926-12-20 A. af partrederi med ½-part til FB og til grosserer O.H. Bærentzen. Overt. 1932-12-13 A. af FB som eneejer igen. Havareret 1945-05-02 ved bevidst handling i Frederikshavn. Havn. Oph. 1952-04-21 R. hos Petersen & Albeck, København.
ReferencerH2. B2. HSM R-06. HSM R-44. ORG-N. H&S registr.H&S 1992:0339. H&S 1996:3055.
Bemærkninger(Fred.). (H&S 1996:3055 = HSM R-06) Linjetegning, generalarrangement, kurveblad, momentkurver - alle udført 1944 på B&W. (H&S 1992:0339 = HSM R-44) Middelspantplan. (H&S 1996:3055) HSM-karton: Specifikationer, beregninger, korrespondance. Konstruktionstegninger ca. 20 stk. (Krigsforlis) nr.600. (Søulyk.) 1945 nr.249. Havareret ved sabotagehandling.
Tidligste år
 
1895 Seneste år
 
1952