ID-nummer | 10331 |
Skibsnavn | MJØLNER |
Kend.bogstav. | NHJV / OUJE |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | BGS |
BRT | 69,98 / 70 |
NRT | 0 |
DW | 18 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0055 |
Byg.år | 1895 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afleveret 1895-08-06. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 65,4 x 17,5 x 9,2 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 50 nHK, 300 iHK, triple expansion type af værftets. |
Teknik | Bugserbåd. 1 dæk. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Stærkodder I/S, København. Overt. 1895-09-12 R. af Rederiet Stærkodder A/S, Kbh. |
Rederi før - efter | Solgt 1923-06-19 A. til De Forenede Bugserselskaber A/S, København. Overt. 1926-12-20 A. af partrederi med ½-part til FB og til grosserer O.H. Bærentzen. Overt. 1932-12-13 A. af FB som eneejer igen. Havareret 1945-05-02 ved bevidst handling i Frederikshavn. Havn. Oph. 1952-04-21 R. hos Petersen & Albeck, København. |
Referencer | H2. B2. HSM R-06. HSM R-44. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1992:0339. H&S 1996:3055. |
Bemærkninger | (Fred.). (H&S 1996:3055 = HSM R-06) Linjetegning, generalarrangement, kurveblad, momentkurver - alle udført 1944 på B&W. (H&S 1992:0339 = HSM R-44) Middelspantplan. (H&S 1996:3055) HSM-karton: Specifikationer, beregninger, korrespondance. Konstruktionstegninger ca. 20 stk. (Krigsforlis) nr.600. (Søulyk.) 1945 nr.249. Havareret ved sabotagehandling. |
Tidligste år | 1895 |
Seneste år | 1952 |