Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRKG / OZDD Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 644 NRT 324 DW 371 + 49 / 451 + 49 Klstr. -
BT - NT - IMO 5608109 Byg.nr. 0127
Byg.år 1910 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1910-03-12. Afleveret 1910-05-09. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 184,2 x 31,2 x 12,5 feet (kend.) Lgd.o.a. 193,0 feet. Maskine Dampmaskine 138 nHK, 900 iHK, triple expansion type af værftets.
Teknik2 dæk, welldæk type.
Person-info-
Reg.by København / Horsens / Randers Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Flere hjemstedsændringer. Rederi
før - efter
Solgt 1953-09-00 til Eisen & Metall, Hamburg, for oph.
ReferencerORG-N. HSM R-12. H2. HSM R-53. H&S registr.H&S 1992:0393. H&S 1996:3127.
Bemærkninger(Fred.) (H&S 1996:3127 = HSM R-12) Linjetegning. (H&S 1992:0393 = HSM R-53) Middelspantplan. (H&S 1996:3127) HSM-karton: Specifikationer. (Tortzen4) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1910 Seneste år
 
1953