ID-nummer | 10340 |
Skibsnavn | YDUN (II) |
Kend.bogstav. | NRKG / OZDD |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA / LST |
BRT | 644 |
NRT | 324 |
DW | 371 + 49 / 451 + 49 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5608109 |
Byg.nr. | 0127 |
Byg.år | 1910 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1910-03-12. Afleveret 1910-05-09. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 184,2 x 31,2 x 12,5 feet (kend.) Lgd.o.a. 193,0 feet. |
Maskine | Dampmaskine 138 nHK, 900 iHK, triple expansion type af værftets. |
Teknik | 2 dæk, welldæk type. |
Person-info | - |
Reg.by | København / Horsens / Randers |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til DFDS, København. Flere hjemstedsændringer. |
Rederi før - efter | Solgt 1953-09-00 til Eisen & Metall, Hamburg, for oph. |
Referencer | ORG-N. HSM R-12. H2. HSM R-53. |
H&S registr. | H&S 1992:0393. H&S 1996:3127. |
Bemærkninger | (Fred.) (H&S 1996:3127 = HSM R-12) Linjetegning. (H&S 1992:0393 = HSM R-53) Middelspantplan. (H&S 1996:3127) HSM-karton: Specifikationer. (Tortzen4) Krigshistorie. |
Tidligste år | 1910 |
Seneste år | 1953 |