Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRMJ / OXME Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 369 / 514 NRT 159 / 287 DW 280 + 25 / 315 + 26 Klstr. -
BT - NT - IMO 5407801 Byg.nr. 0129
Byg.år 1911 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1910-12-21. Afleveret 1911-03-01. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 160,9 x 26,1 x 9,6 feet (kend.) Lgd.o.a. 169,0 feet. Maskine Dampmaskine 72 nHK, 440 iHK, triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 11 knob. 2 dæk, welldæk type. 17 x 140 pax.
Person-infoBesætning 17 mand.
Reg.by Svendborg / Rudkøbing / Åbenrå Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til FALCO (It.)
Rederi B. til DFDS, København. Flere hjemstedsændringer. Rederi
før - efter
Omb. 1941 i Frederikshavn. Forlist 1942-09-22 efter minesprængning, vraget hævet og genopbygget. Solgt 1951-10-19 R. til Co. de Navigazione Maritime de Katania, Catania, og næ. til FALCO. Solgt 1963 og næ. til PHOTINI. Oph. 1970 andet kvartal i Grækenland.
ReferencerHSM R-12. HSM R-53. FEN-04-0462. H2. B2. F2. H&S registr.H&S 1992:0395. H&S 1996:3129. SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) Omb. 1941 på FRH, hvor pax-aptering blev udtaget. Forlist 1942-09-22 i Kattegat efter minesprængning, bjærget og rep. på HSM. (H&S 1996:3129 = HSM R-12) Linjetegning. (H&S 1992:0395 = HSM R-53) Middelspantplan. (Mir.) (Tortzen4) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.295. Forlisposition 56.01 N og 12.37 E. (Søulyk.) 1942 nr.99.
Tidligste år
 
1911 Seneste år
 
1970
Reference : Foto af FALKEN (II)