Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1037 NRT 587 DW 1640 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0130
Byg.år 1911 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1911-06-21. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 235-01,5, Lgd.o.st. 225, Br.p.sp. 35, Dybde m. 15-6 feet (værft) Maskine Dampmaskine, 133 nHK, 650 iHK triple expansion maskine, værftets type.
TeknikFart 10,4 knob prøvetur. Depl. tomt 910 ts, lastet 2550 ts. 189 ts kul inkl. i DW.
Person-infoKaptajn Åkermark, fra nybyg. 1911-
Reg.by Stockholm Reg.land Sverige Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Stockholms Rederi-A/B Svea, Stockholm, Sverige. Rederi
før - efter
-
ReferencerHSM R-12. HSM R-30. H&S registr.H&S 1996:3130.
Bemærkninger(H&S 1996:3130 = HSM R-12) Linjetegning. (H&S 1996:3130 = HSM R-30) Opstalt, 2 dæksplaner, 2 tværsnit ved maskinrumsspanter. Maskinarrangement. (H&S 1996:3130) HSM-karton: Specifikationer x 2, korrespondance, beregninger. Konstruktionstegninger ca. 36 stk.
Tidligste år
 
1911 Seneste år
 
1911