Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRVF Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1017 NRT 540 DW 1083 + 75 Klstr. -
BT - NT - IMO 5603242 Byg.nr. 0133
Byg.år 1912 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1912-01-10. Afleveret 1912-03-20. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 226,2 x 35,1 x 21,1 / 24,4 feet (kend.) Lgd.o.a. 242,3 feet. Maskine Dampmaskine, 150 nHK, 900 iHK maskine, triple expansion type af værftets.
TeknikFart 11 knob. 1 dæk og 1 partielt dæk, awningdæk type.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Forlist 1917-04-01 i Nordsøen efter torpedering fra tysk ubåd.
ReferencerHSM R-13. F1. H&S registr.H&S 1996:3133.
Bemærkninger(Fred.) Forlist 1917-04-01 i Nordsøen på rejse North Shields til København, efter torpedering 130 sm E for Farne Island fra tysk ubåd. Besætning reddet af engelsk jager ABDIEL. (H&S 1996:3133 = HSM R-13) Linjetegning. (H&S 1996:3133) HSM-karton: Specifikationer, korrespondance. (Mir.) Sænket af ubåd UC-40 position 130 sm E Farne Island. (Krigsforlis 1914-1918) nr.104. Under den fortsatte beskydning fra ubåden blev begge redningsbåde firet af og besætningen fra Bergenhus gik i stb. båd, mens besætningen fra S/S ROMNY gik i bb. båd sammen med matros Andersen fra S/S VENDSYSSEL.
Tidligste år
 
1912 Seneste år
 
1917