Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRWV Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1017 NRT 540 DW 1083 + 75 Klstr. -
BT - NT - IMO 5603262 Byg.nr. 0134
Byg.år 1912 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1912-03-16. Afleveret 1912-05-22. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 226,2 x 35,1 x 21,1 / 24,4 feet (kend.) Lgd.o.a. 242,3 feet. Maskine Dampmaskine, 164 nHK, 900 iHK maskine, triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 11 knob. 1 dæk og 1 partielt dæk, awningdæk type.
Person-infoKaptajn Gotthardt, 1916 til forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Forlist 1916-03-24 efter minesprængning 5 sm S for Folkestone.
ReferencerHSM R-13. FEN-04-0439. F1. H&S registr.H&S 1996:3133. SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) Forlist 1916-03-24 på rejse Falmouth til København efter minesprængning ud for Folkestone. Besætningen på 21 mand reddet af trawler LOROONE af Grimsby. (H&S 1996:3133 = HSM R-13) Linjetegning, samme som for b. nr. 133 BERGENHUS. (H&S 1996:3133) HSM-karton: Specifikationer, korrespondance. (Mir.) (Krigsforlis 1914-1918) nr.30.
Tidligste år
 
1912 Seneste år
 
1916
Reference : Foto af CHRISTIANSSUND (II)