ID-nummer | 10350 |
Skibsnavn | ISLAND (II) |
Kend.bogstav. | NTHQ / OYZB |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA / LST |
BRT | 1774 |
NRT | 1061 |
DW | 1430 + 227 / 1393 + 227 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5603920 |
Byg.nr. | 0147 |
Byg.år | 1915 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1915-04-14. Afleveret 1915-08-05. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 251,2 x 38,0 x 23,5 / 27,0 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 284 nHK, 1535 iHK triple expansion type af værftets type. |
Teknik | Fart 13 knob. 3 dæk, awningdæk type. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til DFDS, København. |
Rederi før - efter | Forlist 1937-04-13 ved stranding på Isle of May. |
Referencer | ORG-N. HSM R-16. FEN-04-0492. |
H&S registr. | H&S 1996:3147. SR-foto. |
Bemærkninger | (H&S 1996:3147 = HSM R-16) Linjetegning. (Fred.) Forlist 1937-04-13 på rejse København til Reykjavik efter stranding på Isle of May i Fjorden ind til Leith. Besætning og post bjærget af redningsbåd. (H&S 1996:3147) HSM-karton: Specifikationshæfte x 3. Møbeltegninger. Rigningstegning x 2. Rørarrangement x 2. Køjetegning x 3. Fittingstegning for en model. (BOG) DFDS 1866-1991 nr.220: Vrag fundet 1966. |
Tidligste år | 1915 |
Seneste år | 1937 |