Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTHQ / OYZB Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 1774 NRT 1061 DW 1430 + 227 / 1393 + 227 Klstr. -
BT - NT - IMO 5603920 Byg.nr. 0147
Byg.år 1915 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1915-04-14. Afleveret 1915-08-05. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 251,2 x 38,0 x 23,5 / 27,0 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 284 nHK, 1535 iHK triple expansion type af værftets type.
TeknikFart 13 knob. 3 dæk, awningdæk type.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Forlist 1937-04-13 ved stranding på Isle of May.
ReferencerORG-N. HSM R-16. FEN-04-0492. H&S registr.H&S 1996:3147. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:3147 = HSM R-16) Linjetegning. (Fred.) Forlist 1937-04-13 på rejse København til Reykjavik efter stranding på Isle of May i Fjorden ind til Leith. Besætning og post bjærget af redningsbåd. (H&S 1996:3147) HSM-karton: Specifikationshæfte x 3. Møbeltegninger. Rigningstegning x 2. Rørarrangement x 2. Køjetegning x 3. Fittingstegning for en model. (BOG) DFDS 1866-1991 nr.220: Vrag fundet 1966.
Tidligste år
 
1915 Seneste år
 
1937
Reference : Foto af ISLAND (II)