Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTKR / OXUA Sam-kode SAM-0744 Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 1076 NRT 569 DW 113 + 155 / 1168 + 75 Klstr. -
BT - NT - IMO 5603971 Byg.nr. 0148
Byg.år 1915 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1915-08-11. Afleveret 1915-10-07. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 231,2 x 35,1 x 21,1 / 24,4 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 166 nHK, 900 iHK triple expansion type af værftets type.
TeknikFart 11 knob. 2 dæk, awningdæk type.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra TRONDHJEM Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Næ. 1922-11-30 R. til SLEIPNER. Rederi
før - efter
Forlist 1940-02-16 i Nordsøen efter torpedering af tysk ubåd.
ReferencerHSM R-16. Årbog 2006-06. F2. KOP-1. H&S registr.H&S 1996:3148.
Bemærkninger(H&S 1996:3148 = HSM R-16) Linjetegning. (Fred.) Forlist 1940-02-16 i Nordsøen på rejse Methil til Esbjerg. Torpederet 45 mil nord for Rattray Head af U-14, chef Wohlfart. (BOG) Årbog 2006 p.94. Malteserkorsordningen. (Tortzen2) p.430: Forlisposition 58.18 N og 001.46 W.
Tidligste år
 
1922 Seneste år
 
1940

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1915 - 1922 TRONDHJEM NTKR / OXUA B. til DFDS, København.
1922 - 1940 NTKR / OXUA B. til DFDS, København. Næ. 1922-11-30 R. til SLEIPNER.