ID-nummer | 10359 |
Skibsnavn | LANGELAND |
Kend.bogstav. | NGKV / OUIE |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib / motorskib |
Brugstype | PA |
BRT | 422 |
NRT | 152 |
DW | + 40 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5073208 |
Byg.nr. | 0175 |
Byg.år | 1926 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1926-03-06. Afleveret 1926-05-15. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 157,7 x 30,6 x 12,2 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine, 580 iHK, 2 stk. 2-cyl. compoundmaskiner af værftets type til 2 skruer. Omb. til diesel 1967 med 2 motorer. |
Teknik | Fart 10,75 knob. 1 dæk. Jernbanefærge. 1000 pax, 5 jernbanevogne og 5 bilenheder Med biler alene 20 stk. Omb. 1961 til roro-færge. |
Person-info | - |
Reg.by | Svendborg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | CITTA DE ISCHIA (It.) |
Rederi | B. til Sydfyenske D/S A/S = SFDS, Svendborg. I daglig tale kaldet STOREFÆRGEN. |
Rederi før - efter | Solgt 1961-08-10 R. til Nicola Monti, Napoli, og næ. til CITTA DE ISCHIA for ruten Napoli - Ischia. Solgt 1973 til Agostino Lauro. Overgået 1976 til Libera Navigazione Lauro SAS, og næ. til SETTOBELLO (Fred. men ikke Mir.). Ingen oplysninger i (Mir.) om oph. |
Referencer | ORG-N. HSM R-19. HSM R-40. FEN-08-1086. H2. |
H&S registr. | H&S 1996:3175. SR-fotos. |
Bemærkninger | (H&S 1996:3175 = HSM R-19) Linjetegning. (H&S 1996:3175 = HSM R-40) Linjetegning tværskibslinjer x 2. (H&S 1996:3175) HSM-karton: Ca. 25 stk. konstruktionstegninger. Specifikationshæfte. Maskintegning for maskiner nr. 241 og 242. (Fred.). (Færgefarten) 1997 nr.1 p.6ff: Omb. 1956 - fik lukket vingedækkene med en verandaoverbygning. |
Tidligste år | 1926 |
Seneste år | 1976 |