Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGKV / OUIE Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / motorskib Brugstype PA
BRT 422 NRT 152 DW + 40 Klstr. -
BT - NT - IMO 5073208 Byg.nr. 0175
Byg.år 1926 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1926-03-06. Afleveret 1926-05-15. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 157,7 x 30,6 x 12,2 feet (kend.) Maskine Dampmaskine, 580 iHK, 2 stk. 2-cyl. compoundmaskiner af værftets type til 2 skruer. Omb. til diesel 1967 med 2 motorer.
TeknikFart 10,75 knob. 1 dæk. Jernbanefærge. 1000 pax, 5 jernbanevogne og 5 bilenheder Med biler alene 20 stk. Omb. 1961 til roro-færge.
Person-info-
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til CITTA DE ISCHIA (It.)
Rederi B. til Sydfyenske D/S A/S = SFDS, Svendborg. I daglig tale kaldet STOREFÆRGEN. Rederi
før - efter
Solgt 1961-08-10 R. til Nicola Monti, Napoli, og næ. til CITTA DE ISCHIA for ruten Napoli - Ischia. Solgt 1973 til Agostino Lauro. Overgået 1976 til Libera Navigazione Lauro SAS, og næ. til SETTOBELLO (Fred. men ikke Mir.). Ingen oplysninger i (Mir.) om oph.
ReferencerORG-N. HSM R-19. HSM R-40. FEN-08-1086. H2. H&S registr.H&S 1996:3175. SR-fotos.
Bemærkninger(H&S 1996:3175 = HSM R-19) Linjetegning. (H&S 1996:3175 = HSM R-40) Linjetegning tværskibslinjer x 2. (H&S 1996:3175) HSM-karton: Ca. 25 stk. konstruktionstegninger. Specifikationshæfte. Maskintegning for maskiner nr. 241 og 242. (Fred.). (Færgefarten) 1997 nr.1 p.6ff: Omb. 1956 - fik lukket vingedækkene med en verandaoverbygning.
Tidligste år
 
1926 Seneste år
 
1976
Reference : Foto af LANGELAND