Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NVSF Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 233,25 NRT 115,69 DW 97 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609026 Byg.nr. 0012
Byg.år 1885 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1885-11-05. Bilbrev 1885-12-02. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 119,5 x 19,0 x 9,4 fod. Overdækket 127,9 x 20,2 x 15,9 fod. Lgd.o.a. 133-6 fod (værft) Maskine Dampmaskine 110 nHK, 480 iHK compoundmaskine med kondensator og lodrette cylindre, værftets fabrikat.
TeknikFart 11 knob. 1 dæk + delvis overdæk, orkandæk. Mat. klink af jern og stål.
Person-infoKaptajn M. Davidsen fra ny 1885.
Reg.by Hasle Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Det Østbornholmske D/S, Nexø. Rederi
før - efter
Forlist 1890-03-04 ved Hammeren i storm og sunket.
ReferencerHSM R-22. FEN-08-1070. H&S registr.H&S 1996:3012. H&S 1915:0421. H&S 1950:0003.
Bemærkninger(H&S 1996:3012 = HSM R-22) Middelspantplan. (H&S 1996:3012) HSM-karton: Specifikationshæfte. 5 konstruktionstegninger samt suppl. materiale. (Fred.) Forlist 1890-03-04 på rejse fra Allinge til København, da den i stærk storm sank ved Hammeren med 13 passagerer. 26 omkomne. Borteblevet. (H&S 1915:0421) Stik af skibet. (H&S 1950:0003) Digt af Drachmann efter forliset, 1890. (MK) 1986 nr.10 pp.61-68: Artikel om skibets historie.
Tidligste år
 
1885 Seneste år
 
1890
Reference : Tegning af S/S JARL i bladet fra sommeren 1890 - samme år, som skibet forliste i foråret.