Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. (RJMS) Sam-kode - Rig-Maskine Bark Brugstype LST
BRT 1469,01 / 1487 NRT 1340,70 / 1417 DW 2152 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0036
Byg.år 1892 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1892-02-29. Afleveret 1892-04-21. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.st. 233-6 / 234-6,5, Br.p.sp. 32-9, Dyde m. 23-0,5 fod (værft). 73,06 x 11,37 x 6,69 meter. Maskine Barkrigning.
TeknikMat. stål. flushdæk. 2 dæk. NRT er efter Donaureglen.
Person-infoKaptajn F.E. Thomasen, fra nybyg. 1892.
Reg.by Hamburg Reg.land Tyskland Omdøbt fra - Omdøbt til OBOTRITA (Ty.)
Rederi B. til rederiet F.C. Cesar Wehrhahn, Hamburg, Tyskland, som FAVORITA. Rederi
før - efter
Solgt 1902-05-28 til Rhederei AG von 1896, Hamburg, og næ. til OBOTRITA. Solgt 1911-09-16. til Eugen Cellier, Hamburg. Interneret 1914-08-00 i Valparaiso, Chile. Vendte 1919 tilbage til Europa og blev frigivet af de allierede til Tyskland i samme rederi. Forlist 1925-11-26 ved Blankenberghe i Scheldemundingen. Bjærget, men kondemneret 1926.
ReferencerHSM R-23. H&S registr.H&S 1996:3036. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:3036 = HSM R-23) Middelspantplan. Rigningstegning og plan af hoveddæk. (H&S 1996:3036) HSM-karton: Specifikationshæfte. Beregninger og korrespondancer. Konstruktionstegninger ca. 40 stk. (Fred.) p.233.
Tidligste år
 
1892 Seneste år
 
1926