Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 751,50 NRT 446,84 DW 930 + 108 Klstr. -
BT - NT - IMO 5600572 Byg.nr. 0047
Byg.år 1894 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1894-04-07. Afleveret 1894-05-22. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 194-0, Lgd.o.st. 185-0, Br.p.sp. 26-8, Dybde m. 14-8 fod (værft) Maskine Dampmaskine 350 iHK, triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 9,8 knob på prøvetur. 2 dæk.
Person-infoKaptajn W. Hayden, fra nybyg. 1894-
Reg.by Bremen Reg.land Tyskland Omdøbt fra - Omdøbt til KURLAND (Let.)
Rederi B. til rederiet Neptun D/S, Bremen, Tyskland. Rederi
før - efter
Prisedømt 1914-08-00 i Riga for Rusland og anvendt af russiske Flåde, uden næ. Genvundet 1918-04-12 i Helsinki, og overgivet til oprindelige redere. Solgt 1925 til Max Reinke, Ventspils Letland, og næ. til KURLAND. Oph. 1933 i Letland.
ReferencerHSM R-24. HSM R-43. H&S registr.H&S 1992:0333. H&S 1996:3047.
Bemærkninger(H&S 1996:3047 = HSM R-24) Generalarrangement. (H&S 1992:0333 = HSM R-43) Middelspantplan. (H&S 1996:3047) HSM-karton: Specifikationshæfte, 4 afdelinger. 5 stk. lasteplaner, der også gælder for byg. nr. 56 ACHILLES, 58 ATLAS, 67 VENUS. (Mir.)
Tidligste år
 
1894 Seneste år
 
1894