Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2194,04 NRT 1407,02 DW 3026 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0061
Byg.år 1896 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1896-10-17. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 290-0, Lgd.o.st. 278-6, Br.p.sp. 40-4, Dybde m. 18-6 feet (værft) Maskine Dampmaskine 184 nHK, 750 iHK, triple expansion maskine værftets type.
TeknikFart 9,84 knob prøvetur. Hoved- og quarterdæk. 366 ts. kul. Depl. 1460 ts. NRT er British Rule.
Person-infoKaptajn Sørensen, fra nybyg. 1896-
Reg.by Flensborg Reg.land Tyskland Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til rederiet H. Schuldt, Flensborg, Tyskland. Rederi
før - efter
-
ReferencerHSM R-26. HSM R-45. H&S registr.H&S 1992:0344. H&S 1996:3061.
Bemærkninger(H&S 1996:3061 = HSM R-26) Generalarrangement. (H&S 1992:0344 = HSM R-45) Middelspantplan. (H&S 1996:3061) HSM-karton: Kapacitetsplan.
Tidligste år
 
1896 Seneste år
 
1896