Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NJGB Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 152 NRT 62 DW 20 + 20 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0008
Byg.år 1897 Værft Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft / Arentz & Rosenfeldt. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 87,9 x 20,5 x 8,6 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 50 nHK, 260 iHK, triple expansion maskine fra Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S.
TeknikAnvendt som bugserbåd og isbryder. 1 dæk. Mat. klink af jern. 2 master.
Person-info-
Reg.by Stege Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til MARS (Sv.)
Rederi B. til Møns D/S A/S, Stege. Rederi
før - efter
Solgt 1918-01-26 A. til Emil Løfgren, Stockholm, og næ. til MARS (KBHV / SFVI Reg.nr. 5966). Solgt i 1920'erne til Karta & Oaxens Kalkbrud A/B, Stockholm, og næ. til OAXEN VIII, omb. til BGS. Solgt 1943 til Udevalla Stad og næ. til HAKE. Solgt 1954-04-00 til Tyr Rederi-A/B, Uddevalla og samme dato videresolgt til Partrederi i Grundsund, uden næ. Omb. 1955 til M/S og type TK og næ. til GULLMARTANK (SFVI Reg.nr.5966). Fra 1957-04-00 Gullmartank A/B, Lysekil. Solgt 1970-10-00 til Partrederi i Göteborg, og næ. til KOPTRA.
ReferencerBYG K-07. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:2008F.
Bemærkninger(H&S 1996:2008F = BYG K-07) Tegning af fremdrivningsskruen. (Fred.) Værftet anført med undernavnet Arentz & Rosenfeldt. (Fred.) p.393 S.
Tidligste år
 
1897 Seneste år
 
1970