ID-nummer | 10390 |
Skibsnavn | STEGE |
Kend.bogstav. | NJGB |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA / LST |
BRT | 152 |
NRT | 62 |
DW | 20 + 20 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0008 |
Byg.år | 1897 |
Værft | Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft / Arentz & Rosenfeldt. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 87,9 x 20,5 x 8,6 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 50 nHK, 260 iHK, triple expansion maskine fra Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. |
Teknik | Anvendt som bugserbåd og isbryder. 1 dæk. Mat. klink af jern. 2 master. |
Person-info | - |
Reg.by | Stege |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | MARS (Sv.) |
Rederi | B. til Møns D/S A/S, Stege. |
Rederi før - efter | Solgt 1918-01-26 A. til Emil Løfgren, Stockholm, og næ. til MARS (KBHV / SFVI Reg.nr. 5966). Solgt i 1920'erne til Karta & Oaxens Kalkbrud A/B, Stockholm, og næ. til OAXEN VIII, omb. til BGS. Solgt 1943 til Udevalla Stad og næ. til HAKE. Solgt 1954-04-00 til Tyr Rederi-A/B, Uddevalla og samme dato videresolgt til Partrederi i Grundsund, uden næ. Omb. 1955 til M/S og type TK og næ. til GULLMARTANK (SFVI Reg.nr.5966). Fra 1957-04-00 Gullmartank A/B, Lysekil. Solgt 1970-10-00 til Partrederi i Göteborg, og næ. til KOPTRA. |
Referencer | BYG K-07. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1996:2008F. |
Bemærkninger | (H&S 1996:2008F = BYG K-07) Tegning af fremdrivningsskruen. (Fred.) Værftet anført med undernavnet Arentz & Rosenfeldt. (Fred.) p.393 S. |
Tidligste år | 1897 |
Seneste år | 1970 |