ID-nummer | 10394 |
Skibsnavn | BETTY |
Kend.bogstav. | NSDJ |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 2102 / 2109 |
NRT | 1267 / 1254 |
DW | 3300 + 200 / 3496 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0178 |
Byg.år | 1912 |
Værft | Wood, Skinner & Co. Afleveret 1912-09-00. |
Byg.by | Newcastle |
Byg.land | England |
Dimension | 280,5 x 43,0 x 18,7 / 22,0 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine, 240 nHK, 1000 iHK, triple expansion maskine fra North Eastern Marine Engine Co. |
Teknik | 1 dæk. 4 luger. |
Person-info | Kaptajn A. Leth, 1915 ved forliset. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Heimdal D/S A/S, København. |
Rederi før - efter | Forlist 1915-05-26 i Nordsøen efter torpedering fra tysk ubåd. |
Referencer | Fartøj BYG K-08. F1. FEN-09-1184. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1996:1366. |
Bemærkninger | (H&S 1996:1366 = BYG K-08) Tegninger: Pumper, kedler, middelspantplan. (Fred.) Forlist 1915-05-25 på rejse fra Blyth til København efter torpedering i Nordsøen af tysk ubåd. Besætningen bjærget om bord i S/S VALDEMAR af Stockholm. (CARL) p.285. (FEN-09-1184) A4-tegning lasteplan. (Krigsforlis 1914-1918) nr.10. Torpederingen kendt uberettiget af Tyskland og skaden erstattet. |
Tidligste år | 1912 |
Seneste år | 1915 |