Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSDJ Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2102 / 2109 NRT 1267 / 1254 DW 3300 + 200 / 3496 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0178
Byg.år 1912 Værft Wood, Skinner & Co. Afleveret 1912-09-00. Byg.by Newcastle Byg.land England
Dimension 280,5 x 43,0 x 18,7 / 22,0 feet (kend.) Maskine Dampmaskine, 240 nHK, 1000 iHK, triple expansion maskine fra North Eastern Marine Engine Co.
Teknik1 dæk. 4 luger.
Person-infoKaptajn A. Leth, 1915 ved forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Heimdal D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Forlist 1915-05-26 i Nordsøen efter torpedering fra tysk ubåd.
ReferencerFartøj BYG K-08. F1. FEN-09-1184. H&S registr.H&S 1996:1366.
Bemærkninger(H&S 1996:1366 = BYG K-08) Tegninger: Pumper, kedler, middelspantplan. (Fred.) Forlist 1915-05-25 på rejse fra Blyth til København efter torpedering i Nordsøen af tysk ubåd. Besætningen reddet om bord i S/S VALDEMAR af Stockholm. (CARL) p.285. (FEN-09-1184) A4-tegning lasteplan. (Krigsforlis 1914-1918) nr.10. Torpederingen kendt uberettiget af Tyskland og skaden erstattet.
Tidligste år
 
1912 Seneste år
 
1915
Reference : Ladningsplan for S/S BETTY