ID-nummer | 10401 |
Skibsnavn | SENEGAL |
Kend.bogstav. | NQBT / OYUD |
Sam-kode | SAM-0752 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1895 |
NRT | 1175 |
DW | 2639 + 211 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1099493 |
Byg.nr. | 0468 |
Byg.år | 1893 |
Værft | William Gray & Co. Afløb 1893-09-26. Afleveret 1893-10-00. |
Byg.by | West Hartlepool |
Byg.land | England |
Dimension | 270,2 x 37,1 x 18,3 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine, 156 nHK, 800 iHK triple expansion maskine fra Central Marine Engine Works, Hartlepool. |
Teknik | 2 dæk, welldæk type. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | I.P. JUSTESEN |
Omdøbt til | FRANO (Fi.) |
Rederi | B. til Rederiet J. Coverdale & Son, West Hartlepool som DAVID MAINLAND, indfl. 1907-02-05 R. til Atalanta D/S A/S, København, og næ. til I.P. JUSTESEN. Næ. 1925-07-28 A. til SENEGAL, samme rederi. |
Rederi før - efter | Solgt 1931-07-04 A. til Dampskibs-A/S af 1931, København, uden næ. Solgt 1932-09-15 R. til Start Rederi-A/B, Helsinki, og næ. til FRANO. Næ. 1934 til ERGO. Næ. 1943 til ZÜRICH. Forlist 1946-01-04 nær Tarifa. |
Referencer | Fartøj BYG K-09. FEN-12-1626. KOP-1. |
H&S registr. | H&S 1975:0014. SR-foto. |
Bemærkninger | (H&S 1975:0014 = BYG K-09) Kapacitetsplan. (Fred.) (Mir.) (FEN-12-1626) 2 fotos som I.P.J. , 1 som SENEGAL og 1 som FRANO. |
Tidligste år | 1925 |
Seneste år | 1946 |