Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQBT / OYUD Sam-kode SAM-0752 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1895 NRT 1175 DW 2639 + 211 Klstr. -
BT - NT - IMO 1099493 Byg.nr. 0468
Byg.år 1893 Værft William Gray & Co. Afløb 1893-09-26. Afleveret 1893-10-00. Byg.by West Hartlepool Byg.land England
Dimension 270,2 x 37,1 x 18,3 feet (kend.) Maskine Dampmaskine, 156 nHK, 800 iHK triple expansion maskine fra Central Marine Engine Works, Hartlepool.
Teknik2 dæk, welldæk type.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra I.P. JUSTESEN Omdøbt til FRANO (Fi.)
Rederi B. til Rederiet J. Coverdale & Son, West Hartlepool som DAVID MAINLAND, indfl. 1907-02-05 R. til Atalanta D/S A/S, København, og næ. til I.P. JUSTESEN. Næ. 1925-07-28 A. til SENEGAL, samme rederi. Rederi
før - efter
Solgt 1931-07-04 A. til Dampskibs-A/S af 1931, København, uden næ. Solgt 1932-09-15 R. til Start Rederi-A/B, Helsinki, og næ. til FRANO. Næ. 1934 til ERGO. Næ. 1943 til ZÜRICH. Forlist 1946-01-04 nær Tarifa.
ReferencerFartøj BYG K-09. FEN-12-1626. H&S registr.H&S 1975:0014. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1975:0014 = BYG K-09) Kapacitetsplan. (Fred.) (Mir.) (FEN-12-1626) 2 fotos som I.P.J. , 1 som SENEGAL og 1 som FRANO.
Tidligste år
 
1925 Seneste år
 
1946

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1893 - 1925 I.P. JUSTESEN NQBT / OYUD B. til Rederiet J. Coverdale & Son, West Hartlepool som DAVID MAINLAND, indfl. 1907-02-05 R. til Atalanta D/S A/S, København, og næ. til I.P. JUSTESEN.
1925 - 1946 NQBT / OYUD B. til Rederiet J. Coverdale & Son, West Hartlepool som DAVID MAINLAND, indfl. 1907-02-05 R. til Atalanta D/S A/S, København, og næ. til I.P. JUSTESEN. Næ. 1925-07-28 A. til SENEGAL, samme rederi.