ID-nummer | 10406 |
Skibsnavn | NEWA |
Kend.bogstav. | NRCL |
Sam-kode | SAM-0754 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 2441 |
NRT | 1522 |
DW | 3822 + 328 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1114434 |
Byg.nr. | 0123 |
Byg.år | 1902 |
Værft | William Dobson & Co. Afløb 1902-10-02. Afleveret 1902-11-01. |
Byg.by | Newcastle |
Byg.land | England |
Dimension | 305,0 x 43,1 x 20,1 / 23,6 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 233 nHK, 1100 iHK triple expansion maskine fra North Eastern Marine Eng. Co., Newcastle. |
Teknik | 1 dæk. 4 luger. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | MICKLEY (UK) |
Omdøbt til | DELAWARE |
Rederi | B. til Morpeth Steam Ship Co., Newcastle, som MICKLEY.
Indfl. 1909-02-08 R. til Det Dansk Russiske D/S A/S, København, og næ. til NEWA. |
Rederi før - efter | Solgt 1920-05-27 R. til DFDS, København, overtaget 1920-07-25.
Næ. 1923-10-04 A. til DELAWARE. |
Referencer | Fartøj BYG K-09. FEN-10-1289. |
H&S registr. | H&S 1975:0015. SR-foto. |
Bemærkninger | (H&S 1975:0015 = BYG K-09) Generalarrangement. (Fred.) (CARL) p.145. (Mir.) |
Tidligste år | 1902 |
Seneste år | 1923 |