Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA
BRT 5407 NRT 2037,26 DW 2244 Klstr. -
BT - NT - IMO 5378206 Byg.nr. 0198
Byg.år 1931 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1930-11-18. Afleveret 1931-05-00. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 412-3, Lgd.o.st. 395, Br.p.sp. 54, Dybde m. 24 feet (værft). Maskine Diesel, 2 x 5900 iHK, 2 motorer.
TeknikFart 19,82 knob, prøvetur. Awningdæk type. Depl. 4736 lastet.
Person-infoKaptajn V. Dreyer, fra nybyg. 1931-
Reg.by Bergen Reg.land Norge Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Det Bergenske Dampskibsselskab A/S, Bergen, Norge. Rederi
før - efter
Forlist under WW2 i tysk havn, ramt af lufttorpedo. Efter krigen genopbygget i Helsingør med nyt forskib og ny aptering ved arkitekt Pelle Suenson. Oph. 1968-10-19 i Faslane hos Shipbreaking Industries.
ReferencerHSM R-32. Fartøj BYG K-18. Årbog 1982-06. H&S registr.H&S 1996:3198. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:3198 = HSM R-32) Linjetegning. (H&S 1996:3198 = BYG K-18) Hæfte med fotos og driftsresultater udgivet af B&W 1931. (H&S 1996:3198) HSM-karton: Konstruktionstegninger fordelt i 14 arkivkartoner sammen med specifikationer, korrespondance og beregninger. (BOG) Årbog 1982 p.105f, 111, 115, 139.
Tidligste år
 
1931 Seneste år
 
1968