ID-nummer | 10425 |
Skibsnavn | TRANSPORTBÅD NR. 25 |
Kend.bogstav. | - |
Sam-kode | SAM-0753 |
Rig-Maskine | Lægter |
Brugstype | PRAM |
BRT | 121,03 |
NRT | 113,59 |
DW | 54 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0014 |
Byg.år | 1886 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1886-06-29. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | Lgd.o.st. 88-01,5, Br.p.sp. 21-01,4, Dybde m. 8-02,6 fod (værft) |
Maskine | Uden fremdrivningsmaskineri. |
Teknik | Mat. stål. 1 dæk. NRT er efter Donaureglen. Dybgangen let er FMA: 1-4, 1-10 og 2-95, lastet max. 3-01 fod. Depl. udrustet 63 ts. ladning 54 ts, i alt depl. 117 ts. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Marineministeriet, København. |
Rederi før - efter | - |
Referencer | HSM R-33. KOP-1. |
H&S registr. | H&S 1996:3013. |
Bemærkninger | (H&S 1996:3013 = HSM R-33) Opstalt, dæksplan, middelspantplan på et blad. Fartøj med to ror på agterenden i borde, så klaplem som landgangsfartøj kan slås ned og soldater marchere ud. (H&S 1996:3013) HSM-karton: Kontrakt og specifikationshæfte. 66 tegninger. |
Tidligste år | 1886 |
Seneste år | 1886 |