Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGCJ Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 689 / 752 NRT 424 / 481 DW 839 + 111 / 930 Klstr. -
BT - NT - IMO 5600533 Byg.nr. 0043
Byg.år 1893 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1893-06-28. Afleveret 1893-07-21. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 186,0 x 29,2 x 12,8 feet (kend.) 188,1 x 29,8 x 14,4 feet (rederiet). 180,6 x 28,4 x 12,4 fod (kend.) Maskine Dampmaskine, 400 iHK 2-cyl. compoundmaskine af værftets type.
TeknikFart 10 knob. 1 dæk, welldæk type.
Person-infoKaptajn P.M. Degn, 1895. Kaptajn S.P. Madsen, 1917 til forliset.
Reg.by Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til skibsreder D. Lauritzen. Overgået 1895-07-04 til Vesterhavet D/S A/S = JL, København. Rederi
før - efter
Solgt 1916-10-17 til Skagerak D/S A/S, management ved Marius Nielsen & Søn, København, uden næ. Forlist 1917-08-25 i Den Engelske Kanal efter torpedering.
ReferencerFEN-03-0334. HSM R-34. HSM R-43. F1. Årbog 1982-06. Årbog 2011-03. KGH. H&S registr.SR-foto. H&S 1992:0329. H&S 1996:3043. H&S 1987:0302. H&S 1987:0303. H&S 1973:0697.
Bemærkninger(H&S 1996:3043 = HSM R-34) Generalarrangement med opstalt og 2 dæksplaner. (H&S 1992:0329 = HSM R-43) Middelspantplan. (H&S 1996:3043) HSM-karton: Specifikationshæfte. Konstruktionstegninger ca. 30 stk. Korrespondance og Beregninger. (JL) Nr. 6. Detaljer. Forlist 1917-08-25 i Engelske Kanal efter torpedering af tysk ubåd UC-65. NERMA var på vej til Port Talbot i ballast. 7 mand omkom, de øvrige reddet af engelsk motorsejler 191. (Flg.) 1895. (BOG) Årbog 1982 p.107. + Årbog 2011 p.29. (H&S 1987:0302) + (H&S 1987:0303) Målskemaer for tonnagemåling og fribordssyn. (Skibsforlis 1914-1918) nr.200. (H&S 1973:0697) Skibsliste, fragtet i periode for KGH for fart på Grønland.
Tidligste år
 
1893 Seneste år
 
1917
Reference : Foto af NERMA (I)