Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA
BRT 2356 NRT - DW 850 m.t. Klstr. -
BT - NT - IMO 5285100 Byg.nr. 0111
Byg.år 1960 Værft Aarhus Flydedok & Maskinkompagni A/S. Afløb 1960-01-19. Afleveret 1960-06-11. Byg.by Århus Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 89,20. Lgd.pp. 79,25. Br.p.sp. 15,24. Dybgang lastet til o.k.køl 4,57 meter (værft) Maskine Diesel 2 x 2880 eHK Nohab motorer til 2 skruer, KaMeWa typen.
TeknikFart 17 knob prøvetur. Bilfærge, 75 bilenheder. 550 pax.
Person-infoBesætning 45 mand.
Reg.by Halmstad Reg.land Sverige Omdøbt fra - Omdøbt til CALMAR NYCKEL (Sv.)
Rederi B. til Bonnierföretagen A/B - Lion Steamship Co. A/B, Stockholm. Rederi
før - efter
Næ. 1964 til CALMAR NYCKEL. Solgt 1965 til Siljarederiet A/B, Turku, og næ. til HOLMIA. Solgt 1971 til Navigazione Toscana, Livorno, og næ. til FLAMINIA NUOVA. Nye ejere / nye navne: 1974 næ. til CAPO BIANCO af Livorno. Fra 1992 næ. til DANIA MARINE af Panama. Fra 1994 næ. til RANEEM I af Jeddah. Fra 1997 næ. til SHOROUK af Jeddah. Fra 1998 næ. til SHOROK 1 af Honduras. Udslettet i Mir.-register 2011-08-11 - tvivlsom eksistens.
ReferencerAAR R-01. Fartøj BYG K-10. H&S registr.H&S 1996:1297.
Bemærkninger(H&S 1996:1297 = AAR R-01) Generalarrangement. (H&S 1996:1297 = BYG K-10) Specifikationsbog for skrog, maskine og el. (JM) Udført i samarbejde med Helsingør (byggenr. 0351). (Mir.)
Tidligste år
 
1960 Seneste år
 
2011