ID-nummer | 10444 |
Skibsnavn | DANA OPTIMA |
Kend.bogstav. | OZOM |
Sam-kode | SAM-0760 |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | RORO |
BRT | 1599,56 |
NRT | 840,96 |
DW | 3620 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 7708649 |
Byg.nr. | 0417 |
Byg.år | 1978 |
Værft | Helsingør Skibsværft A/S. Afløb 1978-06-16. Afleveret 1978-11-14. Bilbrev 1978-11-08. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 96,02 x 18,80 x 12,35 meter (LR) Lgd.o.a. 105,62 meter. |
Maskine | Diesel 4500 iHK 12 cyl. 4SA Atlas-MaK motor. |
Teknik | Fart 15,25 knob. 2 dæk. Sideport og hækrampe. 270 stk. TEUs. heraf 126 på dæk. |
Person-info | - |
Reg.by | Esbjerg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | NOPAL OPTIMA |
Rederi | B. til DFDS, København. |
Rederi før - efter | Solgt 1978-11-00 til Partrederi, København, med BR. hos DFDS. Næ. 1979-08-00 til NOPAL OPTIMA indtil 1983, hvor navnet igen er DANA OPTIMA. 1984 er sidste år i skibslisten. |
Referencer | HSM R-38. REG-02-0527. RTF-arkivalier. Årbog 1982-06. ORG-0. |
H&S registr. | H&S 1996:3417. H&S 1996:1072 |
Bemærkninger | (JM) Havde tidligere ID=4027. (H&S 1996:3417 = HSM R-38) Profil og dæk 1. Motorfundament. Bb. casing. Klædningsplan. Agterskib 1 + 2. Forskib. Ror. Rorhorn. (Fred.) p.130. (Flg.) Navneændring tilbage til første navn i 1983. (H&S 1996:3417) HSM-karton: Generalarrangement, skilteplaner, brandplanstegninger samt ca. 10 tegninger. Gælder også for søsterskib byg.nr. 419 DANA MINERVA. (Mir.) (REG-02-0527) Yderligere data om ejerforhold. (H&S 1996:1072 = RTF-arkivalier) Søforklaring om maskinhavari på skibet. (BOG) Optræder i årbog 1982 p.145, 153. |
Tidligste år | 1978 |
Seneste år | 1984 |