Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OZOM Sam-kode SAM-0760 Rig-Maskine Motorskib Brugstype RORO
BRT 1599,56 NRT 840,96 DW 3620 Klstr. -
BT - NT - IMO 7708649 Byg.nr. 0417
Byg.år 1978 Værft Helsingør Skibsværft A/S. Afløb 1978-06-16. Afleveret 1978-11-14. Bilbrev 1978-11-08. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 96,02 x 18,80 x 12,35 meter (LR) Lgd.o.a. 105,62 meter. Maskine Diesel 4500 iHK 12 cyl. 4SA Atlas-MaK motor.
TeknikFart 15,25 knob. 2 dæk. Sideport og hækrampe. 270 stk. TEUs. heraf 126 på dæk.
Person-info-
Reg.by Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til NOPAL OPTIMA
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Solgt 1978-11-00 til Partrederi, København, med BR. hos DFDS. Næ. 1979-08-00 til NOPAL OPTIMA indtil 1983, hvor navnet igen er DANA OPTIMA. 1984 er sidste år i skibslisten.
ReferencerHSM R-38. REG-02-0527. RTF-arkivalier. Årbog 1982-06. ORG-0. H&S registr.H&S 1996:3417. H&S 1996:1072
Bemærkninger(JM) Havde tidligere ID=4027. (H&S 1996:3417 = HSM R-38) Profil og dæk 1. Motorfundament. Bb. casing. Klædningsplan. Agterskib 1 + 2. Forskib. Ror. Rorhorn. (Fred.) p.130. (Flg.) Navneændring tilbage til første navn i 1983. (H&S 1996:3417) HSM-karton: Generalarrangement, skilteplaner, brandplanstegninger samt ca. 10 tegninger. Gælder også for søsterskib byg.nr. 419 DANA MINERVA. (Mir.) (REG-02-0527) Yderligere data om ejerforhold. (H&S 1996:1072 = RTF-arkivalier) Søforklaring om maskinhavari på skibet. (BOG) Optræder i årbog 1982 p.145, 153.
Tidligste år
 
1978 Seneste år
 
1984
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet DANA OPTIMA.

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1978 - 1984 OZOM B. til DFDS, København.
1979 - 2010 NOPAL OPTIMA OZOM Solgt 1978-11-00 til Partrederi, København. BR. DFDS. Næ. 1979-08-00 til NOPAL OPTIMA.