Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1087,98 NRT 816,35 DW 1623 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609523 Byg.nr. 0003
Byg.år 1884 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1883-12-18. Afleveret 1884-03-01. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 220-9. Lgd.o.st. 212. Br.p.sp. 29-9. Dybde m. 15-10 feet (værft) Maskine Dampmaskine, 90 nHK, 405 iHK, compound af værftets type.
Teknikfart 9,22 knob. Hoveddæk og spardæk. 193 ts kul inkl. i DW.
Person-infoKaptajn P.C. Sørensen, fra nybyg. 1884-
Reg.by Flensborg Reg.land Tyskland Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Skibsreder H. Schuldt, Flensborg, Tyskland. Rederi
før - efter
Forlist 1888-06-11 på rejse fra Chefoo til Hong Kong efter stranding på øen Lamma ved Hong Kong.
ReferencerORG-N. HSM R-42. Årbog 1982-06. H&S registr.H&S 1992:0318.
Bemærkninger(H&S 1992:0318) Generalarrangement med opstalt, 2 dæksplaner og 2 tværsnit. Bygnng nr. 1 og 3 deler tegningerne fra værftet. Se også under ID = 9560. (BOG) Årbog 1982 p.89: Rederen havde fået nyt skib, FERO, bygget i Flensborg (ID=16195). Det forliste straks efter levering, og HSM leverede hurtigt et erstatningsskib. Pga. tidspres blev tegningerne fra bygning nr. 1 anvendt lettere modificerede, og skib nr. 3 fik svagere maskine end nr. 1. Desværre forliste også skibet fra HSM i henhold til (Mir.) 1888-06-11.
Tidligste år
 
1884 Seneste år
 
1888