ID-nummer | 10452 |
Skibsnavn | FERO (Ty.) |
Kend.bogstav. | - |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1087,98 |
NRT | 816,35 |
DW | 1623 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5609523 |
Byg.nr. | 0003 |
Byg.år | 1884 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1883-12-18. Afleveret 1884-03-01. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | Lgd.o.a. 220-9. Lgd.o.st. 212. Br.p.sp. 29-9. Dybde m. 15-10 feet (værft) |
Maskine | Dampmaskine, 90 nHK, 405 iHK, compound af værftets type. |
Teknik | fart 9,22 knob. Hoveddæk og spardæk. 193 ts kul inkl. i DW. |
Person-info | Kaptajn P.C. Sørensen, fra nybyg. 1884- |
Reg.by | Flensborg |
Reg.land | Tyskland |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Skibsreder H. Schuldt, Flensborg, Tyskland. |
Rederi før - efter | Forlist 1888-06-11 på rejse fra Chefoo til Hong Kong efter stranding på øen Lamma ved Hong Kong. |
Referencer | ORG-N. HSM R-42. Årbog 1982-06. |
H&S registr. | H&S 1992:0318. |
Bemærkninger | (H&S 1992:0318) Generalarrangement med opstalt, 2 dæksplaner og 2 tværsnit. Bygnng nr. 1 og 3 deler tegningerne fra værftet. Se også under ID = 9560. (BOG) Årbog 1982 p.89: Rederen havde fået nyt skib, FERO, bygget i Flensborg (ID=16195). Det forliste straks efter levering, og HSM leverede hurtigt et erstatningsskib. Pga. tidspres blev tegningerne fra bygning nr. 1 anvendt lettere modificerede, og skib nr. 3 fik svagere maskine end nr. 1. Desværre forliste også skibet fra HSM i henhold til (Mir.) 1888-06-11. |
Tidligste år | 1884 |
Seneste år | 1888 |