ID-nummer | 10455 |
Skibsnavn | M. DAVIDSEN |
Kend.bogstav. | NDJS |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA / LST |
BRT | 287,48 |
NRT | 174,51 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 32728 |
Byg.nr. | 0033 |
Byg.år | 1891 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1891-04-18. Bilbrev 1891-06-06. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 125,8 x 18,0 x 15,5 / 9,1 fod (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 75 nHK, 350 iHK 2-cyl. compoundmaskine af værftets type. |
Teknik | Fart 10,5 knob. Mat. klink af jern. Hoveddæk, quarterdæk og brodæk. Hækbygget ellipseform, lodret stævn. |
Person-info | - |
Reg.by | Hasle |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | SUDURLAND (Isl.) |
Rederi | B. til Det Østbornholmske D/S A/S, Nexø. |
Rederi før - efter | Forlist 1901-05-24 ved Hammerodden, strandet, alle reddet, bjærget og rep. i Helsingør. Solgt 1920-01-22 A. til Eimskipafjelag Sudurlands, Reykjavik, og næ. til SUDURLAND. Solgt 1935 Djupavik H/F, Reykjavik, beregnet som hotelskib for arbejdere ved en sildeoliefabrik. |
Referencer | ORG-N. HSM R-42. FEN-08-1056. SVI-09-0581 til 0584. |
H&S registr. | H&S 1992:0324. H&S 1996:3012. H&S 1996:3033. SR-foto. |
Bemærkninger | (H&S 1992:0324 = HSM R-42) Middelspantplan. (H&S 1996:3012) HSM-karton: Specifikationshæfte. 5 konstruktionstegninger samt suppl. materiale. Kartonen er placeret under museumsnummer H&S 1996:3012, S/S JARL, da skibene deler tegninger. (H&S 1996:3033) HSM-karton: Specifikationshæfte. Beregninger og dokumenter. Korrespondance 1890-09-05 til 1890-09-17. Konstruktionstegninger ca. 30 stk. Ombygningsdokumenter. (Fred.) p.1. (Mir.) ID=32728. (SVI-09-0581 til 0584) Fire fotos af skibet efter kæntring i Helsingør 1901-07-06 under reparation efter grundstødningen 1901-05-24. (MK) 1986 nr. 10 p.61. (ID=3481) p.117: Data. S/h foto af skibet kæntret i havstokken set agtenfra. |
Tidligste år | 1891 |
Seneste år | 1935> |