Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA
BRT 703,38 NRT 439,64 DW 320 Klstr. -
BT - NT - IMO 5601077 Byg.nr. 0069
Byg.år 1898 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1897-10-09. Afleveret 1898-01-19. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 190-9, Lgd.o.st. 180, Br.p.sp. 28-9 / 29-6, Dybde m. 13-11 feet (værft) Maskine Dampmaskine 170 nHK, 900 iHK, triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 12,63 knob prøvetur. Orkandæk, hoveddæk. 72 ts. kul inkl. i DWt. Depl. 700 udrustet, lastet 1020 ts.
Person-infoKaptajn A. Rushi?, fra nybyg. 1898-
Reg.by Åbo Reg.land Finland Omdøbt fra - Omdøbt til BORE I (Fi.)
Rederi B. til rederiet Bore D/S, Åbo, Finland. Næ. 1901 til BORE I. Rederi
før - efter
Overtaget 1916 af russiske flåde og næ. GRIF. Overtaget 1919 af Finska Ångfartygs A/B, Helsinki, og næ. til HEBE. Overtaget 1926 af Ångfartygs A/B Bore, Turku, og næ. til BORE I. Oph. 1961-10-05 i Lübeck hos Harmstorf Wasserbau und Travewerft.
ReferencerORG-N. HSM R-46. H&S registr.H&S 1992:0350. H&S 1996:3069.
Bemærkninger(H&S 1992:0350 = HSM R-46) Middelspantplan. (H&S 1996:3069) HSM-karton: Konstruktionstegninger ca. 37 stk. Korrespondance.
Tidligste år
 
1898 Seneste år
 
1898