ID-nummer | 10462 |
Skibsnavn | BORE II (Fi.) |
Kend.bogstav. | - |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA |
BRT | 706,79 |
NRT | 404,61 |
DW | 280 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5601418 |
Byg.nr. | 0083 |
Byg.år | 1901 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1900-06-30. Afleveret 1900-09-11. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | Lgd.o.a. 190-9, Lgd.o.st. 180, Br.p.sp. 28-10 / 29-6, Dybde m. 14-5 feet (værft) |
Maskine | Dampmaskine 170 nHK, 900 iHK, triple expansion maskine af værftets type. |
Teknik | Fart 12,5 knob prøvetur. Orkandæk, hoveddæk. 85 ts. kul inkl. i DWt. Depl. 740 udrustet, lastet 1020 ts. |
Person-info | Kaptajn A. Rusko, fra nybyg. 1901- |
Reg.by | Åbo |
Reg.land | Finland |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | JASTREB ( |
Rederi | B. til rederiet Bore D/S, Åbo, Finland. Overtaget 1915 af Finska Ångfartygs A/B, Helsinki, uden næ. |
Rederi før - efter | Solgt 1916 til russiske flåde og næ. til JASTREB / YASTRB. Overtaget 1922 af USSR flåde og næ. til 16 OKTYABRYA. Oph. 1963 i Murmansk. |
Referencer | ORG-N. HSM R-48. |
H&S registr. | H&S 1992:0362. H&S 1996:3083. |
Bemærkninger | (H&S 1992:0362 = HSM R-48) Middelspantplan. (H&S 1996:3083) HSM-karton: Konstruktionstegninger ca. 31 stk. Korrespondance. (Mir.) |
Tidligste år | 1901 |
Seneste år | 1963 |