Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA
BRT 706,79 NRT 404,61 DW 280 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0083
Byg.år 1901 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1900-06-30. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 190-9, Lgd.o.st. 180, Br.p.sp. 28-10 / 29-6, Dybde m. 14-5 feet (værft) Maskine Dampmaskine 170 nHK, 900 iHK, triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 12,5 knob prøvetur. Orkandæk, hoveddæk. 85 ts. kul inkl. i DWt. Depl. 740 udrustet, lastet 1020 ts.
Person-infoKaptajn A. Rusko, fra nybyg. 1901-
Reg.by Åbo Reg.land Finland Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til rederiet Bore D/S, Åbo, Finland. Rederi
før - efter
-
ReferencerHSM R-48. H&S registr.H&S 1992:0362. H&S 1996:3083.
Bemærkninger(H&S 1992:0362 = HSM R-48) Middelspantplan. (H&S 1996:3083) HSM-karton: Konstruktionstegninger ca. 31 stk. Korrespondance.
Tidligste år
 
1901 Seneste år
 
1901