ID-nummer | 10465 |
Skibsnavn | TEKLA |
Kend.bogstav. | NBSK / OUME |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1469 |
NRT | 861 |
DW | 2085 + 265 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5605161 |
Byg.nr. | 0160A |
Byg.år | 1920 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1920-05-08. Afleveret 1920-07-17. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 249,5 x 38,1 x 15,0 / 18,3 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine, 158 nHK, 820 iHK, triple expansion maskine af værftets type. |
Teknik | Fart 10,25 knob. 2 dæk, welldæk type. |
Person-info | Kaptajn A.P. Hansen, fra nybygning, 1920- |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Torm D/S A/S, København. |
Rederi før - efter | Forlist 1940-01-21 efter torpedering i Nordsøen på position 58.18 N og 002.35 W. |
Referencer | ORG-N. HSM R-54. FEN-11-1505. F2. |
H&S registr. | H&S 1992:0400. H&S 1996:3160A. SR-foto. |
Bemærkninger | (H&S 1992:0400 = HSM R-54) Generalarrangement med opstalt, 2 dæksplaner og bro. (Fred.) Forlist 1940-01-21 på rejse Methil til Århus. Torpederet i Nordsøen af tysk U-22. 9 mand omkom. (H&S 1996:3160A) HSM-karton: Specifikationsbog. Kapacitetsplan. (Mir.) Anfører torpederingen som kommende fra U-55 (fejlskrivning?). (Tortzen2) p.430: Forlisposition 58.18 N og 002.25 W. (Krigsforlis) nr.16. |
Tidligste år | 1920 |
Seneste år | 1940 |