Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NKFD Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1386 NRT 825 DW 1442 + 180 Klstr. -
BT - NT - IMO 5601066 Byg.nr. 0074
Byg.år 1898 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1898-10-15. Afleveret 1898-12-14 eller -22. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 229,2 x 33,9 x 14,3 / 16,10 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 169 nHK, 800 iHK, triple expansion maskine af værftets type.
Teknikfat 11 knob, 2 dæk, awningdæk type.
Person-infoKaptajn H.M. Hansen, 1917, ved forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Forlist 1917-12-19 i Nordsøen på rejse fra North Shields til Kolding ved torpedering af tysk ubåd.
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-46. F1. ORG-N. H&S registr.H&S 1992:0355. H&S 1996:1253. H&S 1996:3074.
Bemærkninger(H&S 1996:1253 = BYG-03) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1992:0355 = HSM R-46) Middelspantplan. (H&S 1996:3074) HSM-karton: Lasteplan. (Fred.) Forlist 1917-12-19 på rejse North Shields til Kolding i Nordsøen under konvojsejlads efter torpedering af tysk ubåd. Besætning taget op fra bådene i ledsagefartøj. (Flg. 1901). (Krigsforlis 1914-1918) nr.221: Forlisposition 57.20 N og 001.00 W.
Tidligste år
 
1898 Seneste år
 
1917