ID-nummer | 10466 |
Skibsnavn | ARNO |
Kend.bogstav. | NKFD |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1386 |
NRT | 825 |
DW | 1442 + 180 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5601066 |
Byg.nr. | 0074 |
Byg.år | 1898 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1898-10-15. Afleveret 1898-12-14 eller -22. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 229,2 x 33,9 x 14,3 / 16,10 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 169 nHK, 800 iHK, triple expansion maskine af værftets type. |
Teknik | fat 11 knob, 2 dæk, awningdæk type. |
Person-info | Kaptajn H.M. Hansen, 1917, ved forliset. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til DFDS, København. |
Rederi før - efter | Forlist 1917-12-19 i Nordsøen på rejse fra North Shields til Kolding ved torpedering af tysk ubåd. |
Referencer | Fartøj BYG-03. HSM R-46. F1. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1992:0355. H&S 1996:1253. H&S 1996:3074. |
Bemærkninger | (H&S 1996:1253 = BYG-03) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1992:0355 = HSM R-46) Middelspantplan. (H&S 1996:3074) HSM-karton: Lasteplan. (Fred.) Forlist 1917-12-19 på rejse North Shields til Kolding i Nordsøen under konvojsejlads efter torpedering af tysk ubåd. Besætning taget op fra bådene i ledsagefartøj. (Flg. 1901). (Krigsforlis 1914-1918) nr.221: Forlisposition 57.20 N og 001.00 W. |
Tidligste år | 1898 |
Seneste år | 1917 |