Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCDW / OUHU Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST / KABEL
BRT 941 / 1143 NRT 548 DW 1470 + 90 Klstr. -
BT - NT - IMO 5605096 Byg.nr. 0147
Byg.år 1920 Værft Atlas-Werke. Afløb 1920-03-06. Afleveret 1920-05-15. Byg.by Bremen Byg.land Tyskland
Dimension 224,3 x 33,0 x 14,1 / 16,9 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 112 nHK, 590 iHK, triple expansion maskine af værftets type. 2 kedler.
TeknikFart 10 knob. 1 dæk. 2 master. Fragtskib omb. efter WW2 til kabelskib.
Person-infoBesætning 44 mand i 1947.
Reg.by Esbjerg / København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Vesterhavet D/S A/S = JL, Esbjerg. Solgt 1941-02-28 A. til Det Store Nordiske Telegrafselskab A/S, København, uden næ. Fortsatte til 1945 i hjemmeflåden som fragtskib for JL. Rederi
før - efter
Omb. 1945 til kabelskib hos B&W. Forlist 1947-01-01 i Finske Bugt efter minesprængning.
ReferencerFartøj BYG K-15. FEN-03-0300. FEN-13-1836. Årbog 2007-05. H2. F2. H&S registr.H&S 1996:1446. SR-foto.
Bemærkninger(Frivagten) 1941-04, nr.15: Efter salget til Store Nord. fortsatte skibet at sejle fragt for JL. (H&S 1996:1446 = BYG K-15) 7 stk. foto af besætningsmedlemmer ved hjemkomst efter forlis. (Fred.) + (Søulyk.) 1947 nr. 198: Forlist i Finske Bugt under udbedring af kabler fra Libau til Jollas og med assistance af minestrygere. Minesprængt, sank hurtigt, redningsbåd kæntret, 16 mand omkom, 1 såret, 28 mand reddet. (BOG) Årbog 2007 p.52, 56. (Mir.) Forlisposition 59.30 N og 023.08 E. (Tortzen2) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.690. (Søulyk.) 1947 nr.198. Forlisposition 1947-01-01 var 59.30 N og 023.08 E.
Tidligste år
 
1920 Seneste år
 
1947
Reference : Foto af KARLA (II)
Reference : Foto af KARLA