Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NVGR / OYLA Sam-kode SAM-0766 Rig-Maskine Dampskib Brugstype BGS
BRT 195 NRT 67 DW 38 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0465
Byg.år 1916 Værft Motala Verkstads Nya A/B. Byg.by Motala Byg.land Sverige
Dimension 101,8 x 22,3 x 12,0 feet (kend.) Maskine Dampmaskine, 88 nHK, 525 iHK, triple expansion maskine af værftets type. Fra 1953 dieselmotor 960 iHK Ruston & Hornsby.
TeknikBjergningskib, bugserskib, 1 dæk. Fart efter 1953 12 knob.
Person-info-
Reg.by København / Grenå / Frederikshavn Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til SIG
Rederi B. til Em.Z. Svitzers Bjergnings-Entreprise A/S, København. Rederi
før - efter
1940-1945 i hjemmeflåden. Omb. 1953, forlænget 6 meter. Omb. 1954 til motorskib. Forlist 1966-02-20 under bjærgningsarbejde i Øresund. Hævet og oplagt. Næ. 1966-04-04 R. til SIG. Solgt 1967-11-07 R. til Rudolf Harmstorff Wasserbau GmbH, Hamburg.
ReferencerFartøj BYG K-15. H2. FEN-14-1942. H&S registr.H&S 1996:1498. H&S 1999:0202. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:1498 = BYG K-15) Foto efter bjærgning 1966 ved kaj på Lynetten. 3 fotos af besætningsmedlemmer efter redning. (Fred.) Omb. 1953 og forlænget med 6 meter samtidig omb. til motorskib. Nye mål: 288 BRT, 13 NRT, 102 DWt. 121,7 x 22,3 x 12,0 feet (kend.). Forlist 1966-02-22 ved Middelgrunden. Under arbejde med bjærgning af M/S LIMA af Haderslev kæntret og sunket på grund af strøm og is. Bjærget og oplagt ved Lynetten. (H&S 1999:0202) Kultegning af skibet. (FEN-14-1942) 3 Fotos. (Tortzen4) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1916 Seneste år
 
1966
Reference : Foto af bugserbåden SIGYN (I)

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1916 - 1966 NVGR / OYLA B. til Em.Z. Svitzers Bjergnings-Entreprise A/S, København.
1966 - 1967 SIG NVGR / OYLA B. til Em.Z. Svitzers Bjergnings-Entreprise A/S, København. Næ. 1966-04-04 R. til SIG.