ID-nummer | 10476 |
Skibsnavn | SIGYN (I) |
Kend.bogstav. | NVGR / OYLA |
Sam-kode | SAM-0766 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | BGS |
BRT | 195 |
NRT | 67 |
DW | 38 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0465 |
Byg.år | 1916 |
Værft | Motala Verkstads Nya A/B. |
Byg.by | Motala |
Byg.land | Sverige |
Dimension | 101,8 x 22,3 x 12,0 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine, 88 nHK, 525 iHK, triple expansion maskine af værftets type. Fra 1953 dieselmotor 960 iHK Ruston & Hornsby. |
Teknik | Bjergningskib, bugserskib, 1 dæk. Fart efter 1953 12 knob. |
Person-info | - |
Reg.by | København / Grenå / Frederikshavn |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | SIG |
Rederi | B. til Em.Z. Svitzers Bjergnings-Entreprise A/S, København. |
Rederi før - efter | 1940-1945 i hjemmeflåden. Omb. 1953, forlænget 6 meter. Omb. 1954 til motorskib. Forlist 1966-02-20 under bjærgningsarbejde i Øresund. Hævet og oplagt. Næ. 1966-04-04 R. til SIG. Solgt 1967-11-07 R. til Rudolf Harmstorff Wasserbau GmbH, Hamburg. |
Referencer | Fartøj BYG K-15. H2. FEN-14-1942. ORG-0. |
H&S registr. | H&S 1996:1498. H&S 1999:0202. SR-foto. |
Bemærkninger | (H&S 1996:1498 = BYG K-15) Foto efter bjærgning 1966 ved kaj på Lynetten. 3 fotos af besætningsmedlemmer efter redning. (Fred.) Omb. 1953 og forlænget med 6 meter samtidig omb. til motorskib. Nye mål: 288 BRT, 13 NRT, 102 DWt. 121,7 x 22,3 x 12,0 feet (kend.). Forlist 1966-02-22 ved Middelgrunden. Under arbejde med bjærgning af M/S LIMA af Haderslev kæntret og sunket på grund af strøm og is. Bjærget og oplagt ved Lynetten. (H&S 1999:0202) Kultegning af skibet. (FEN-14-1942) 3 Fotos. (Tortzen4) Krigshistorie. |
Tidligste år | 1916 |
Seneste år | 1966 |