Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NVGR / OYLA Sam-kode SAM-0766 Rig-Maskine Dampskib Brugstype BGS
BRT 288 NRT 13 DW 102 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0465
Byg.år 1916 Værft Motala Verkstads Nya A/B. Byg.by Motala Byg.land Sverige
Dimension 121,7 x 22,3 x 12,0 feet (kend.) Maskine Fra 1953 dieselmotor 960 iHK Ruston & Hornsby.
TeknikBjergningskib, bugserskib, 1 dæk. Fart efter 1953 12 knob.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra SIGYN Omdøbt til -
Rederi B. til Em.Z. Svitzers Bjergnings-Entreprise A/S, København. Næ. 1966-04-04 R. til SIG. Rederi
før - efter
Solgt 1967-11-07 R. til Rudolf Harmstorff Wasserbau GmbH, Hamburg.
ReferencerFartøj BYG K-15. H&S registr.H&S 1996:1498.
Bemærkninger(H&S 1996:1498 = BYG K-15) Foto efter bjærgning 1966 ved kaj på Lynetten. 3 fotos af besætningsmedlemmer efter redning. (Fred.) Omb. 1953 og forlænget med 6 meter samtidig omb. til motorskib. Nye mål: 288 BRT, 13 NRT, 102 DWt. 121,7 x 22,3 x 12,0 feet (kend.). Forlist 1966-02-22 ved Middelgrunden. Under arbejde med bjærgning af M/S LIMA af Haderslev kæntret og sunket på grund af strøm og is. Bjærget og oplagt ved Lynetten.
Tidligste år
 
1966 Seneste år
 
1967

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1916 - 1966 SIGYN (I) NVGR / OYLA B. til Em.Z. Svitzers Bjergnings-Entreprise A/S, København.
1966 - 1967 NVGR / OYLA B. til Em.Z. Svitzers Bjergnings-Entreprise A/S, København. Næ. 1966-04-04 R. til SIG.