Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OWYO Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 299 / 299,58 NRT 193 / 169,41 DW 650 / 660 Klstr. -
BT - NT - IMO 5080366 Byg.nr. 1096
Byg.år 1956 Værft Husumer Schiffswerft. Afløb 1956-09-15. Afleveret 1956-10-23. Byg.by Husum Byg.land Tyskland
Dimension 175,3 x 30,10 x 16,6 feet (LR) Lgd.o.a. 196,3 feet (LR). Maskine Diesel 250 iHK 6-cyl. 4-SA Deutz Diesel motor.
TeknikFart 10,5 knob. 2 dæk, åben shelterdæk type. Målene efter / er fra 1972.
Person-info-
Reg.by Marstal Reg.land Danmark Omdøbt fra CORONA (Ty.) Omdøbt til BJÖRGSTEIN (No.)
Rederi B. til Ahlmann-Carlshütte, Rendsburg, som CORONA af Bremen. Indfl. 1972-02-09 R. til skibsreder Peter S. Jørs, Marstal, uden næ. Rederi
før - efter
Forlist 1972-12-24 i Kielerkanalen efter kollision med M/S HUDSON LIGHT af London. 1973 vraget bjærget og rep. Solgt 1973 til Øystein Førre, Stavanger, og næ. til BJÖRGSTEIN. Solgt 1974 til John J. Ytreland, Kopervik Norge, og næ. til RYTIND. Solgt 1977 til Brdr. Edvardsen K/S A/S, Bodø, og næ. til ILJANA. Solgt 1980 til Sverre Edvardsen, Bodø, uden næ. Solgt 1983 til Finn Olsen, Bodø, uden næ. Solgt 1984 til partrederiet Iljana, Bodø, uden næ. Forlist 1989-10-20 efter brand og eksplosionud for Sandsvisberget. Oph. 1990-06-00 i Spanien.
ReferencerREG-02-0502. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) + (Forlis 1970) p.181: Forlist 1972-12-24 på rejse Västerås til Bremen med stykgods. Kolliderede i Kielerkanalen med M/S HUDSON LIGHT af London og sank i Kanalen. Bjærget og rep. (Mir.) (REG-02-0502) Yderligere data om ejerforhold.
Tidligste år
 
1956 Seneste år
 
1990
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet CORONA.