ID-nummer | 10492 |
Skibsnavn | UFFE |
Kend.bogstav. | OXUT |
Sam-kode | SAM-1190 |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 299,99 / 300 |
NRT | 180,30 |
DW | 748 / 770 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 6614592 |
Byg.nr. | 0262 |
Byg.år | 1966 |
Værft | Frederikshavn Værft & Tørdok A/S. Afløb 1966-06-17. Afleveret 1966-08-11. Reg.nr. D-1314. |
Byg.by | Frederikshavn |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 166,4 x 31,2 x 7,3 feet (kend.) |
Maskine | Diesel 560 iHK 6-cyl. 2SA Alpha-Diesel motor. Fra 1972 400 iHK motor. |
Teknik | Fart 10,5 knob. 2 dæk shelterdæk type. 2 lastrum, 2 luger, maskine og aptering agter. |
Person-info | - |
Reg.by | Næstved |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | MERCANSEA |
Omdøbt til | - |
Rederi | Solgt 1970-11-16 R. til Suså K/S, Komplementær Gilship A/S, Næstved, og næ. til UFFE. |
Rederi før - efter | Forlist 1973-05-25 ved Channel Islands efter kollision, sunket. |
Referencer | KOP-1. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.149. (Mir.) + (Forlis 1970) p.79 + 182: Forlist 1973-05-25 på rejse fra London tilTarragona med papirmasse. Kollideret på rejse fra London til Tarragona i tæt tåge med fiskemoderskibet M/S KANDALAKSHISKIY ZALIV af Rusland. Sunket på 9 minutter og besætningen bjærget af det russiske skib. Forlisposition 50-03 N og 002-02 W. |
Tidligste år | 1970 |
Seneste år | 1973 |