Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXUT Sam-kode SAM-1190 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 299,99 / 300 NRT 180,30 DW 748 / 770 Klstr. -
BT - NT - IMO 6614592 Byg.nr. 0262
Byg.år 1966 Værft Frederikshavn Værft & Tørdok A/S. Afløb 1966-06-17. Afleveret 1966-08-11. Reg.nr. D-1314. Byg.by Frederikshavn Byg.land Danmark
Dimension 166,4 x 31,2 x 7,3 feet (kend.) Maskine Diesel 560 iHK 6-cyl. 2SA Alpha-Diesel motor. Fra 1972 400 iHK motor.
TeknikFart 10,5 knob. 2 dæk shelterdæk type. 2 lastrum, 2 luger, maskine og aptering agter.
Person-info-
Reg.by Næstved Reg.land Danmark Omdøbt fra MERCANSEA Omdøbt til -
Rederi Solgt 1970-11-16 R. til Suså K/S, Komplementær Gilship A/S, Næstved, og næ. til UFFE. Rederi
før - efter
Forlist 1973-05-25 ved Channel Islands efter kollision, sunket.
ReferencerKOP-1. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.149. (Mir.) + (Forlis 1970) p.79 + 182: Forlist 1973-05-25 på rejse fra London tilTarragona med papirmasse. Kollideret på rejse fra London til Tarragona i tæt tåge med fiskemoderskibet M/S KANDALAKSHISKIY ZALIV af Rusland. Sunket på 9 minutter og besætningen bjærget af det russiske skib. Forlisposition 50-03 N og 002-02 W.
Tidligste år
 
1970 Seneste år
 
1973

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1966 - 1970 MERCANSEA OXUT B. til partrederi ved BR. skibsreder Per Henriksen, København, Mercandiarederierne.
1970 - 1973 OXUT Solgt 1970-11-16 R. til Suså K/S, Komplementær Gilship A/S, Næstved, og næ. til UFFE.