Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NDVK / OXXA Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 3252 NRT 1985 DW 5150 Klstr. -
BT - NT - IMO 1171319 Byg.nr. 0010
Byg.år 1923 Værft Odense Staalskibsværft A/S. Afløb 1922-11-06. Afleveret 1923-04-05. Byg.by Odense Byg.land Danmark
Dimension 332,1 x 44,2 x 26,2 / 29,8 feet (kend.) Maskine Diesel 1500 iHK B&W motor.
Teknik2 dæk, shelterdæk type.
Person-info-
Reg.by Ålborg / København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til D/S af 1912 A/S, ved APM, København. Rederi
før - efter
Overt. 1940-04-09 i Dakar og beslaglagt 1940-04-17 af Frankrig, afsejlet Dakar 1940-11-25 mod Marseilles. Opbragt 1940-12-31 ved Gibraltar og beslaglagt 1941-01-01 af England og næ. igen til SALLY MÆRSK, bestyret af Moss, Hutchinson Line Ltd., Liverpool. Forlist 1941-09-10 på rejse fra Sydney NS til Murmansk ud for Sydgrønland efter torpedering af tysk ubåd U-81.
ReferencerREF-36-2008. Årbog 1999-04. U2. F2. H&S registr.-
Bemærkninger(REF-36-2008) p.14: Om skibets bygning, data. (Fred.) Forlist 1941-09-10 på rejse Sydney (Canada) til Murmansk i konvoj. Torpederet ved Sydgrønland af tyske ubåd U-81. Besætningen reddet af følgefartøj. (MK 20) 1998: Artikel med data om skibets aktiviteter under fransk kontrol i WW2 af Chr. Lund side 47-62. (BOG) Årbog 1999 p.113, 122. (Mir.) Forlisposition 1941-09-10 på 61.40 N og 040.30 W på rejse fra Trois Rivieres til Sharpness med hvede. (Tortzen1-4) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.191. Forlisposition 61 N og 40.30 W. (Søulyk.) 1946 nr.108-II.
Tidligste år
 
1923 Seneste år
 
1941
Reference : Dansk Skibsbygning - Magazine for Danish Shipbuilding 3. Årg. No.1, Juni 1923.
Reference : Foto af SALLY MÆRSK (II)
Reference : Generalarrangement for befragtning for SALLY MÆRSK.