Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Bark Brugstype LST
BRT 1191,73 NRT 1140,04 DW 1747 Klstr. -
BT - NT - IMO 5618236 Byg.nr. 0034
Byg.år 1891 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1891-08-01. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.st. 206 / 207-06. Br.p.sp. 34-10. Dybde m. 22-0,5 feet (værft) Maskine Sejl. Barkrigning.
TeknikMat. stål, 2 dæk. 3 master. NRT er efter Donaureglen.
Person-infoKaptajn H. Dunker, fra nybygn., 1891-
Reg.by Elsfleth Reg.land Tyskland Omdøbt fra - Omdøbt til NORDSTERN (No.)
Rederi B. til rederiet C. Neynaber & Co., Elsfleth, Tyskland. Rederi
før - efter
Solgt 1906 til F.L. Sloman & Co., Hamburg, og næ. til NORDSTERN. Solgt 1907 til Rhederei Ges. Nord mbH., Hamburg, uden næ. Solgt 1910 til Rob. M. Sloman & Co., Hamburg, uden næ. Solgt 1910 til Nordstern A/S, Tvedestrand Norge, uden næ. Solgt 1915 til Fido A/S, Kristiansand S, Norge, og næ. til FIORELLA. Krigsforlist 1917-07-08 på rejse fra Trondheim til Halifax. Sænket med kanonild fra tysk U-58 på position 61-20 N og 005-00 W.
ReferencerORG-N. H&S registr.H&S 1996:3034.
Bemærkninger(H&S 1996:3034) HSM-karton: Specifikationshæfte x 2. Konstruktionstegninger: Opstalt, dæksplan. For- og store bramsaling. Ræling. Krydsmærs. Bramsaling. Fore- og store mærs. Linjetegning tværskibs. Bovspryd fra DANMARK bygget på B&W. (Mir.)
Tidligste år
 
1891 Seneste år
 
1917