Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NLQG Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1387 NRT 825 DW 2100 + 100 Klstr. -
BT - NT - IMO 5601648 Byg.nr. 0088
Byg.år 1901 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1901-09-26. Afleveret 1901-11-23. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 251,6 x 36,1 x 16,9 / 20,3 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 170 nHK, 700 iHK, triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 10,75 knob. 2 dæk, welldæk type.
Person-infoKaptajn A.O. Grove, 1917 til forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Dannebrog D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Forlist 1917-10-21 på rejse fra København til Leith i Nordsøen efter torpedering fra tysk ubåd.
ReferencerF1. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:3088. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:3088) HSM-karton: Specifikationer, beregninger og korrespondance. Konstruktionstegninger ca. 30 stk. (Krigsforlis 1914-1918) nr.210. Gik i ballast i konvoj fra Bergen. Besætningen gik i bådene og blev taget op af engelsk marinefartøj. Forlisposition ca. 5 sm fra Noss Head.
Tidligste år
 
1901 Seneste år
 
1917