ID-nummer | 10503 |
Skibsnavn | FLYNDERBORG (I) |
Kend.bogstav. | NLQG |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1387 |
NRT | 825 |
DW | 2100 + 100 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5601648 |
Byg.nr. | 0088 |
Byg.år | 1901 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1901-09-26. Afleveret 1901-11-23. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 251,6 x 36,1 x 16,9 / 20,3 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 170 nHK, 700 iHK, triple expansion maskine af værftets type. |
Teknik | Fart 10,75 knob. 2 dæk, welldæk type. |
Person-info | Kaptajn A.O. Grove, 1917 til forliset. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Dannebrog D/S A/S, København. |
Rederi før - efter | Forlist 1917-10-21 på rejse fra København til Leith i Nordsøen efter torpedering fra tysk ubåd. |
Referencer | F1. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1996:3088. SR-foto. |
Bemærkninger | (H&S 1996:3088) HSM-karton: Specifikationer, beregninger og korrespondance. Konstruktionstegninger ca. 30 stk. (Krigsforlis 1914-1918) nr.210. Gik i ballast i konvoj fra Bergen. Besætningen gik i bådene og blev taget op af engelsk marinefartøj. Forlisposition ca. 5 sm fra Noss Head. |
Tidligste år | 1901 |
Seneste år | 1917 |