Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFSB / OYCX Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1361 NRT 778 DW 2017 + 133 Klstr. -
BT - NT - IMO 1167529 Byg.nr. 0010
Byg.år 1924 Værft Rødbyhavns Dok og Skibsværft A/S. Afleveret 1924-11-00. Byg.by Rødby Havn Byg.land Danmark
Dimension 234,3 x 37,1 x 15,8 / 18,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 129 nHK, 670 iHK Triple expansion maskine fra Frichs A/S, Århus.
Teknik1 dæk.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Dansk-Engelsk D/S A/S ved skibsreder H.A. Christensen, København. Rederi
før - efter
Overt. 1940-04-00 af Ministry of War Transport, London. Forlist 1940-10-17 i Nordsøen efter minesprængning. Forlisposition 10 sm S Yarmouth.
ReferencerFartøj BYG K-16. Årbog 2006-06. U2. F2. H&S registr.H&S 1973:0614.
Bemærkninger(H&S 1973:0614 = BYG K-16) Specifikationsbøger for skrog og maskineri. (anden placering): Opstalt og dæksplan. (Fred.) Forlist 1940-10-17 ud for Yarmouth i Nordsøen efter minesprængning. Besætningen reddet. (BOG) Optræder i årbogen 1995 p.114, 121 samt årbog 2006 p.94. (Mir.) Forlisposition 52.03 N og 001.48 E. (Tortzen1-3) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.100.
Tidligste år
 
1924 Seneste år
 
1940