Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NHPS / OXYE Sam-kode SAM-0776 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 4553 / 4642 NRT 2759 / 2682 DW 8300 / 8140 Klstr. -
BT - NT - IMO 5236496 Byg.nr. 0041
Byg.år 1930 Værft Nakskov Skibsværft A/S. Afløb 1930-01-04. Afleveret 1930-11-00. Reg.nr. D-89. Byg.by Nakskov Byg.land Danmark
Dimension 384,7 x 54,4 x 24,6 / 28,4 feet (kend.) Maskine Diesel 3000 iHK fra 2 stk. B&W 6-cyl. 4SA motorer til dobbelt skrue.
TeknikFart 11 knob. 2 dæk, åben shelterdæk type. 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra NORDKAP Omdøbt til MIR (Bul.)
Rederi Solgt 1955-06-28 R. til rederiet A.H. Basse, Gentofte, og næ. til ELSE BASSE. Rederi
før - efter
Solgt 1961-02-03 R. til Navigation Maritime Bulgare, Varna, og næ. til MIR. Solgt 1966 til Split for oph.
ReferencerFartøj BYG K-16. Årbog 2000-03. KOP-1. H&S registr.H&S 1996:4041. H&S 1990:0834.
Bemærkninger(H&S 1996:4041 = BYG K-16) Specifikatiosnbog. (Fred.) p.363. (Mir.) (BOG) Årbog 2000 p.43. (H&S 1990:0834) Befragtningsdataark.
Tidligste år
 
1955 Seneste år
 
1966

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1930 - 1955 NORDKAP (III) NHPS / OXYE B. til Norden D/S A/S, København.
1955 - 1966 NHPS / OXYE Solgt 1955-06-28 R. til rederiet A.H. Basse, Gentofte, og næ. til ELSE BASSE.